Startsidan  Dreams Come True  Almänt

46 - (♥ Dreams Come True ♥ ) - Choose

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">


Dustins perspektiv

Äntligen hade det blivit lite senare och vi skulle dra ut på någon ganska stor klubb som var här i närheten. Vanessa och Justin hade tvekat lite och sagt att det nog inte skulle vara så bra eftersom båda är så pass kända. Tyvärr ledde denna diskussionen till ett bråk mellan mig och Vanessa eftersom det kändes som hon bara ville umgås med Justin. Men när hon gett mig ett frågande uttryck när jag sa att Justin skulle stanna förstod jag att hon inte ens hade en aning att han också skulle stanna kvar så jag bad om förlåtelse.
*****************
Musiken pumpades ut ur högtalarna och folk dansade tätt mot varandra. I en soffa längre bort såg jag att både Ryan och Chaz raggat upp två tjejer som enligt mig var riktiga granater (fula) men alkohol kan påverka en ganska hårt. Innan jag gått hemifrån bad Justin mig att ta hand om Mellie så med en flackande blick sökte jag efter henne på dansgolvet. Att hitta henne i denna stora klunga samtidigt som alkoholen rusade i kroppen var verkligen inte lätt.
.
"BUU!" Den plötsliga rösten i mitt öra gjorde att jag hoppade till. Bakom mig stod en ganska påverkad Mellie och fnissade.
.
"Letade du efter någon eller?" Hon hickade till lite och det såg ut som om hon ansträngde sig till max för att kunna titta rakt.
.
"Ja och nu hittade jag det." Meningen var inte menad att låta flörtig men på något sätt gjorde det ändå men Mellie som var så påverkad skulle inte ens märka om jorden gick under mitt framför ögonen på henne.
.
"Vi kanske borde gå ut och ta lite luft så du får nyktra till?" Utan att vänta på svar tog jag ett stadigt grepp om hennes midja och ledde ut henne till stranden som låg precis vid klubben. I andra handen som inte höll om henne hade jag en cider som jag snabbt klunkade.
.
När hela flaskan var slut började jag också känna mig riktigt borta. Med en full blick började jag inspektera Mellie som låg ner i sanden med stängda ögon. Ljuset från månen och det blåa vattnet i bakgrunden fick henne att se riktigt exotisk ut speciellt med det långa blonda håret. Min alkohol påverkade hjärna styrde mig bort mot henne och jag la mig lätt på henne men stödde min vikt med armbågarna. Sakta och trött öppnade hon sina ögon.
.
"Dustin, vad håller du på med?" Hennes röst lät skakig och osäker men samtidigt villig på något sätt.
.
"Tycker du att jag är attraktiv?" Alkoholen rusade inom mig och hade tagit över nästan hela hjärnan.
.
"Hmhh.. Ja det gör jag väll. Kanske inte spanat in dig så mycket men lite har man väll kikat och din kropp är to die for." En liten hickning blandat med fnitter kom ut från hennes mun innan hon stängde ögonen igen.
.
Vid det här laget var det alkoholen som kontrollerade min kropp och utan att tveka började jag kyssa henne. Till en början var hon bara alldeles stel och besvarade inte kyssen men tillsist besvarade hon den med samma passion. Japp, så var början till att jag och Mellie älskade under månskenet. Om jag inte hade varit så alkoholpåverkad skulle jag vetat att det var fel och att jag verkligen älskade Vanessa. Men tyvärr fanns det ingen del i min kropp som inte var alkoholpåverkad...
Vanessas perspektiv
.
En tyst och spänd tystnad spred sig i rummet när jag och Justin satt bredvid varandra och tittade på någon film som dem sände på tv:n. Helt ur det blå började jag tänka tillbaka på tillfället tidigare idag då jag sätt Mellie stå ute och röka. Nyfiken tog över och jag var tvungen att fråga hur det låg till med allt det dära + att den jobbiga tystnaden skulle lösas upp.
.
"Härom dagen sa du att Mellie aldrig skulle röka igen eller hur?" Justin vände sakta sitt huvud mot mig och gjorde ett litet förvirrat ansiktsuttryck.
.
"Mm det sa jag... Men varför drar du upp det nu?" Justin gav mig ett glatt leende och varför stod jag inte riktigt för jag hade ju inte precis sagt något speciellt.
.
.
.
"Jo för efter vi..." Snabbt avbröt jag mig. Jag visste att kyssen var ett "känsligt" ämne och jag vet inte om den var riktigt redo att dras upp i ett samtal.
.
"Efter att vi pratat" sa jag i ett försök att rädda min pinsamma början på min berättelse.
"så gick jag ut på balkongen för att samla mina tankar lite och då såg jag en flicka med blont hår stå och röka. Jag bestämde mig för att kika lite till och då märkte jag att det var Mellie som stod och rökte."
.
Justins glada blick som alltid fick mig att bli alldeles snurrig, blixtrade nu till och han såg grymt arg ut.
.
"Ä-är du verkligen säker." Hans röst var hård och även fast han tittade in i mina ögon kändes det som om hans fokusering var någon helt annanstans.
.
Justins reaktion gjorde mig för stum för att svara så med en lätt nickning bekräftade jag hans fråga.
Han sa aldrig något mer utan bara fortsatte att titta på filmen. Hela hans reaktion gjorde mig lite omtumlad så det var lite svårt att fokusera sig på den dåliga b-filmen som visades på tv så istället satt jag där tills mina ögonlock blev för tunga och jag föll in i en djup sömn.
.
"Det är dig jag älskat hela tiden och du känner exakt samma sak... Så varför är du så rädd för att ta ett språng och chansa på det vi har?"
.
Med dem orden som Justin uttalat i min dröm vaknade jag upp. En smärta i nacken, kroppen och en hård soffa var vad jag förväntat mig men istället var det bekväma, mjuka täcket omkring min kropp. Nyvaket ställde jag mig upp från min säng för att gå ut till köket där vi brukade mötas varje morgon men något var annorlunda,  jag kunde känna det.
"Nej nej det är inte det som gör ont. DET ÄR DET FAKTUM ATT JAG LITADE PÅ DIG, STÖTTADE DIG OCH SEN GÅR DU OCH RÖKER IGEN! Du ljög rätt upp i mitt ansikte. Då tänker man "jaha det kanske var allt. Även om mitt förtroende är lite skadat ska väll det kunna lagas." MEN NEJ! Då får jag reda på att du knullat med en annan och då skyller du på alkoholen. Vet du vad, du äcklar mig. Packa dina grejer och jag vill aldrig mer se eller höra något från dig!"
Om jag varit chockad någon gång innan i mitt liv var det inget jämfört med nu. Där stod mitt framför mig en sönder gråten Mellie och Justin som skakade av ilska. Men snabbt började verkligheten tas form i mitt huvud och några ord som Justin yttrat spelades upp i huvudet: "då får jag reda på att du knullat med en annan". Mixtrade känslor fanns inom mig, sorg, ilska, förvåning, ja jag vet inte hur många olika känslor som flög omkring inom mig just nu.
Utan att jag märkt det hade deras blick riktats mot mig och nu stod dem och glodde. Mellies blick såg förtvivlad ut och det kändes som om hon... Försökte säga förlåt med blicken? Men Justins blick gjorde mig mest förvirrad av alla för hans blick såg ut som "jag är så ledsen för din skull."
"Om ni kan sluta stirra på mig och istället berätta vad det är som pågår skulle jag bli jätte glad." Min röst lät lite raspig och hes med tanke på att jag vaknat för bara 5 minuter sedan.
.
"J-jag var verkligen helt borta och det var Dustin också! Alkoholen hade tagit helt över jag LOVAR! Jag kan ha haft något emot dig men aldrig att jag skulle såra den jag älskar eller dig." Jag fick anstränga mig till maxgräns för att höra vad hon sa eftersom hon grät så häftigt.
Men då insåg jag vad hon precis sagt. Hjärnan jobbade frenetiskt för att sätta ihop alla pusselbitar. Chockat satte jag mig på marken och inte ett endaste ljud förmåddes att komma ut.
"V-v-vart är d-den stora idioten?" Rösten höll knappt och den var så skakig att man kan tro jag fått världens chock. Men för att vara ärlig fick jag det. Dustin hade alltid verkat så snäll och jag visste han älskade mig så varför gjorde han såhär?
"Han satte sig vid något träd och grät direkt när alkoholen släppte och han förstod vad som precis hänt." Hon hade äntligen slutat gråta men ni vet dem riktigt jobbiga, ofrivilliga rycken man kan få efter att ha gråtit riktigt mycket? Ja sådana hade hon och det var nästan omöjligt att fatta någonting vad hon sa.
.
Efter dem orden sas ingenting mer eller jo, Mellie försökte övertala Justin tills han röt till och skrek att om hon inte är borta inom 1 timme kallar han på vakterna. Vad det än var som fick henne att packa så gjorde hon det i alla fall och sagt och gjort så var hon borta på 45 minuter.
.
"Jaha då var du singel. Kanske inte på det sättet du förväntat dig." Sa jag i ett desperat försök att lätta upp den jobbiga stämningen.
.
"Försök inte ens okej. Du ska inte ens vara glad även om jag vill det för att se ditt leende är det vackraste som finns. Men jag vill inte du ljuger för dig själv för du har inte ens tagit snacket med Dustin o..."
.
"Vilket snack?" Dörren hade öppnats och stängts och där stod en sliten Dustin. Även om jag älskar honom måste jag säga att han såg hemsk ut.
.
"DIN JÄVLA... GAH JAG HITTAR INTE ORD! HUR KAN DU FÖRSTÖRA ETT FÖRHÅLLANDE, SÅRA DEN UNDERBARASTE TJEJEN NÅGONSIN OCH KOMMA IN HIT OCH TRO ATT ALLT ÄR OKEJ!" Justin's ilska som han hade haft innan mot Mellie var ingenting jämfört med detta. Utan förvarning hade Justin tagit ett språng fram och slått till Dustin hårt på kinden.
.
"DIN IDIOT! Du kan ju inte bara slå till honom bara för att du är så arg! Gå, bara gå jag klarar inte av att se dig just nu och jag måste få prata med Dustin ostörd." Justin tittade på mig med en sorgens blick men som tur var lydde han i alla fall min order och försvann in till badrummet.
.
"Gör det ont?" Frågade jag med kall likgiltig röst.
.
"Nää... ÄSCH SCREW THAT! Lyssna du måste förstå eller försöka förstå att full var en underdrift! Jag var helt borta och jag kunde verkligen inte styra mina tankar eller handlingar om jag så ville! Det var som att titta på en människa som var utklädd exakt som dig och den fick alla att tro det var du som gjort det men du kunde inte styra den personens handlingar. Jag är så ledsen." Vid den sista meningen brast han ihop och grät förtvivlat.
"Jag älskar dig så mycket och jag kan verkligen inte förlora dig!" Att se Dustin så ledsen fick mig att gråta också.
Allt som hänt under den senaste 1,5 timmen var alldeles för mycket så jag sprang ut genom dörren, iväg långt bort på stranden och slog mig sedan ner vid en klippa. Det svalkande vattnet spolades upp mot stranden och nuddade mina bara fötter. I skyn flög några fåglar och naturen i allmänhet kändes så fridfull. Jag visste att nu var stunden kommen. Stunden då jag måste välja mellan dem 2 personer som betyder så mycket för mig
.
Visst, Dustin hade gått ett steg längre än Justin men ingen kan skådespela så bra som han när han grät, dem känslorna var äkta. Min blick gick mot horisonten och då märkte jag att solen nästan höll på att gå ner. Oj, hur länge har jag suttit här egentligen? Lite panikslaget började jag stressa mig tillbaka till huset då jag fick ett sms. Dustin :* stod det på skärmen och nyfiket tryckte jag på öppna.
"Från stunden jag såg dig hade du tagit mitt hjärta. Att du var känd gjorde mig lite nervös men det är något med dig som ger ut ett slags lugn. Vi båda vet att dina känslor för Justin inte är borta och nu ger vi dig ett val, han eller jag. Väljer du honom kommer jag inte bli arg utan respektera ditt val och våran kontakt bryts för evigt. Men väljer du mig ska jag gottgöra dig för det jag gjort och alltid stötta dig genom vad du än gör. Kom ihåg I <3 U"

Sms:et fick mig att börja gråta och dem känslorna inom mig hade redan bestämt vem det var. När jag börjat småspringa igen för att berätta mitt beslut fick jag ett till sms.
"Anledningen till att jag grät var inte bara för dig och Dustin, jag var arg. Arg på mig själv för att jag lät dig gå! Faktum är att jag satt där och grät på grund av ett minne som jag kom ihåg. Det minnet var när vi jagade varandra och du blev dränkt i ketchup, hehe. Kanske Dustin redan sms:at dig men jag vill säga att jag respekterar ditt val vad du än gör."

Besvikenheten pyrde inom mig. Alla vet att Justin kan vara värsta romantikern och att detta var hans sms sved lite. Med tårar i ögonen och beslutet i mitt huvud fortsatte jag springa. Mer än halvvägs hem avbröts jag återigen av ett plingande. Denna gången struntade jag i det tills min nyfikenhet tog över alldeles för mycket.
"jag höll nästan på att glömma att säga det!"



Aww vad gulligt sms eller hur ^^ så hur tycker ni det ska bli? Vem tror ni att hon väljer? ;) Btw kan ni också kommentera vilket sms som var gulligast skulle vara roligt att veta :D