Startsidan  Dreams Come True  Almänt

44 - (♥ Dreams Come True ♥ ) - Irritated

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
Med stängda ögon var det bara en enda tanke i mitt huvud som cirkulerade innan jag somnade:




(tack för alla underbara kommentarer! Ni äger #muchlove /Gabbi)





Justins perspektiv

När jag sa att jag inte trodde hon kunde bli vackrare såg jag hur hon stelnade till. Några sekunder efteråt ställde hon sig upp och sprang därifrån och kvar lämnade hon mig, chockad. Jag blev så arg på mig själv för att ha skrämt iväg henne och slog handen i bordet. Efter att ha suttit där och tänkt lite gick jag tillbaka mot mitt rum och för att göra det måste jag passera Dustin och Vanessas rum. Hela huset var mörkt och tyst förutom ett ljud, snyftningar.
.
"Varför? Varför måste jag känna såhär? Jag saknar honom så mycket!" Rösten gick inte att ta miste om. Vanessa grät och allting var mitt fel. Men vem var det hon saknade? Kanske... Kanske var det.. Jag?
*******
Mellies perspektiv
.
Höga röster och skratt väckte mig nästa dag. Jag hatade att bli väckt av höga ljud och det gjorde mig alltid irriterad. Klockan visade att den var 10.00 och jag bestämde mig för att se vem det var som skapade allt irriterande ljud. Sakta reste jag mig upp från sängen för att inte bli yr. Med trötta, irriterade steg gick jag mot köket där allt tumult var. Där satt alla i badkläder så jag antog att dem tagit ett morgondopp i poolen... Utan mig.
.
"HAHAHAH! OH MY GOSH! Håller med dig om att det var roligt men det bästa minnet med oss var när Chaz åkta skateboard och ramlade och vi alla dog av flabb. Sen så sa Chaz "Äsch den kunde inte hantera min swag" och Ryan svarade då: "DU ÄR BARA FÖR FET!" HAHAHA."
.
"HAHAHAHA"
.
Först hade Vanessa suttit och snackat men sedan avslutade Ryan, Chaz, Justin och Vanessa meningen tillsammans och brast ut i skratt. Irritationen mot Vanessa växte inom mig. Det var något med henne som jag störde mig på riktigt mycket.
.
Dustin satt där vid sidan om dem och skrattade lite men det märktes att han kände sig lite utanför.  Jag gick med hårda tunga steg mot dem bara för dem skulle märka mig.
.
"HEJ! Äntligen vaknar du, haha." Vanessa kom mot mig med ett stort leende och drog med mig till bordet. Liksom hallå, du ser väll att jag har två ben så jag kan gå själv -.-' Sluta vara en sådan attention whore.
.
"Hej älskling." Justin hade kommit fram till mig och gav mig en lätt kyss. Men bara för att se hur Vanessa reagerade tog jag ett hårt grepp om honom och började strula med honom. Såklart blev han lite förvånad men han svarade ivrigt kyssen.
.
Vanessas perspektiv
.
Jag satte mig i Dustin's mysiga famn och lutade mig mot hans bröstkorg. Egentligen gjorde jag inte det för att jag var myssugen utan jag ville inte se när Justin och Mellie åt upp varandra. När dem äntligen slutat tittade jag upp på dem och jag såg att Mellie gav mig ett litet diskret flin. Wow wow wooooow, försökte hon göra mig avundsjuk eller?
.
Efter den där kyssen började alla prata igen om något jag inte brydde mig så mycket om. Istället lät jag Dustin leka med mitt hår medans jag satt och tänkte. Det var uppenbart att mina känslor för Justin inte minskade utan snarare ökade. Dustin hade en del av mitt hjärta men det har även Justin. Men varför bryr jag mig ens om dem känslorna när jag vet det aldrig kommer bli vi igen... Den där smärtan jag känt när Justin berättat om Selena började växa sig fram i mitt bröst och den blev så intensiv att jag flämtade till högt.
.
"Hur mår du babe?" Sa Dustin med en väldigt orolig röst.
.
"Nej nej, jag mår bra det är inget att oroa sig för. Bara fick en väldigt konstig smärta i bröstet." Sa jag och försökte le men det blev snarare än grimas.
.
"Shit då måste vi ju åka till sjukhuset och titta så det inte är någon fara." Såklart skulle Justin överreagera.
.
"Justin, hörde du inte? Hon sa att hon mådde bra!, get over it" Millie tittade irriterat på Justin och himlade med ögonen.
.
"Ursäkta mig om jag bryr mig om henne!" Justin lät verkligen irriterad men trots hans tonfall fick jag ett litet pirr när han sa att faktiskt brydde sig om mig :D
.
Mellie svarade aldrig tillbaka honom utan bara reste sig upp och sa hon skulle ta en dusch.
.
"Om ni alla har slutat att vara irriterade så kanske vi kan bestämma oss om vi ska åka jet-ski eller inte?" sa Ryan men det roliga var att han själv lät irriterad.
.
"Förlåt... Men vad tycker du älskling låter det som en bra idé?" Dustin hade nästan inte sagt något på hela denna resan så nu försökte jag lite diskret få honom att prata.
.
"DET LÅTER FRICKING AWWEESOOOOME!" Sa han och hoppade upp från stolen. Men tyvärr glömde han en sak, att jag låg i hans famn. Så där låg jag och hade ont medans alla killarna skrattade så det såg ut som om dem skulle... Ja jag venne vad.
*******
"DUSTIN SAKTA NEEER, HAHAHAHAHAHA!" Istället för att sakta ner gasade han på ännu mer och jet-ski:n flög fram över vattenytan. Långt där borta vid land vinkade en man med en flagga som betydde att det var dags för någon annan att åka.
.
"Jaha vilka vill åka nu då?" frågade jag och tittade på dem tre killarna när vi kommit tillbaka till land. Mellie skulle komma senare men hon verkar bara spendera tid framför spegeln istället för att skynda sig.
.
"Ehhm jag tror jag väntar lite till." Sa Ryan och Chaz nickade instämmande.
.
"Verkar som att det blir du och jag då." Justin tittade på mig och blinkade med ena ögat. Jag vred huvudet mot Dustin för att se om han godkände det. Han gav mig ett stort leende och en nickning. Åh, jag har en underbar pojkvän! Men faktiskt, det är väldigt skönt att han inte blir lätt avundsjuk.
.
Och så blev det. Det var faktiskt ännu roligare att åka med honom än Dustin för nu fick jag chansen att köra omkring lite.
Justins perspektiv

Där borta såg jag hur någon viftade med en blå flagga och Vanessa började styra "vår" jet-ski dit.
.
"Detta var kul." Sa Vanessa men jag såg inte hennes ansikte för hon satt ju med ryggen mot mig.
.
"Men det är självklart för min del för jag har alltid roligt med dig." Genast blev jag rädd att hon skulle bli sådär stel igen men hon vände sig om och log mot mig. När hon vände sig om var det bara 1,5 cm från våra läppar.
.
"*harklar sig* du måste nog vända dig om så att vi inte kör helt fel." Snabbt vände hon sig om och gasade på lite extra. Ju närmare vi kom såg jag att det fanns en till person vid dem nu. När vi kommit så nära att vi kunde parkera jet-ski:n såg jag att det var Mellie och hon såg inte glad ut alls.
.
"FÖRKLARA DETTA! Varför åker du med henne istället för att vänta på mig?! Vem ska jag åka med nu va! Ryan och Chaz vågar inte och ursäkta mig men jag åker inte med andras pojkvänner." När hon sa det sista gav hon en menande blick åt Vanessa.
.
"Jag vill inte lägga mig i men du kan knappast bli sur på Justin för att han väljer att åka istället för att vänta på dig som tar 1000 år för att göra dig klar." Även om jag blev så trött på Mellie så visste jag att ifall Vanessa la sig i skulle situationen bli rörigare.
.
"Vanessa snälla, jag kan försvara mig själv." Tyvärr blev mitt tonfall lite surare än jag velat och jag såg att Vanesa hörde det.
.
"Okej, förlåt mig för att jag vill hjälpa dig från din tjej som har rejäla humörsvängningar. Men om du inte har manlighet nog att stå upp mot henne får du lösa det själv. Kom Dustin vi går tillbaka." Innan jag hunnit svara på det hade hon dragit iväg Dustin tillbaka mot semesterhuset.
.
"Äntligen var hon borta." mumlade Mellie för sig själv och rörde runt i sanden med foten.
.
"Vet du vad Mellie? Jag gillade verkligen dig du var riktigt schysst men nu... Nu förstör du bara resan för alla med din attityd. Vad du har emot Vanessa vet jag inte och jag bryr mig inte, men snälla låt inte det du har emot henne förstöra din coola attityd." Det verkar som Ryan också hade fått nog.
.
"Och Justin jag tycker du borde gå till Vanessa och be om förlåtelse." tillade Chaz efteråt.
.
Mellie gav mig en blick som sa *du skulle bara våga lämna mig här*
.
Utan att protestera började jag springa tillbaka mot huset. Efter en jobbig springtur öppnade jag dörren och klev in. Jag kunde inte se Vanessa eller Dustin men plötsligt hörde jag ett ljud jag absolut inte ville höra!

Vad hörde han :O Inte den bästa delen jag skrivit men ibland måste det bli lite halv tråkiga mellankapitel. VAD TYCKER NI SKA HÄNDA MELLAN JUSTIN, VANESSA, DUSTIN OCH MELLIE?!
4 kommentarer för mer LEGGO!