Startsidan  Dreams Come True  Almänt

41 - (♥ Dreams Come True ♥ ) - Party Part 2

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
.
När jag stått och inspekterat mig ett tag gick jag också ut genom den mörka trädörren som ledde till en lång korridor som slutligen ledde till den stora festsalen där allt var fixat. Eftersom det var jag, Ryan och Chaz som fixat nästan allt var jag tvungen att leta upp dem för att se att allting gick som det skulle. Jag gick in i den stora festsalen för att se om dem var där men det var dem inte. Den var helt tom men det var ju inte så konstigt eftersom Justin först skulle ha sin konsert och sedan skulle alla åka tillbaka hit innan Justin för att sedan överraska honom.
.
Men plötsligt såg jag två personer gå emot mig men det var varken Ryan eller Chaz utan mina underbara vänner som jag saknat något otroligt mycket!
.
"SKY,AMANDA!" skrek jag så högt så hela den stora festlokalen ekade.
.
"VANESSA!" skrek dem båda i kör och vi sprang så fort det gick i våra högklackade.
.
När jag nått fram till dem blev det en mysig gruppkram och jag kämpade verkligen hårt för att inte börja gråta!
.
"Din stora dumbom! Bara för vi inte skulle åka tillsammans behöver du inte överge oss totalt." Sa Sky halvsårat men jag såg leendet i hennes ögon.
.
"Förlåt något så grymt mycket. Allt har bara varit så rörigt att det inte är sant men efter ikväll kanske allting verkligen löser sig och jag hoppas på det bra sättet."
.
"Säg mig Vanessa. Om man har ett rörigt liv vilka brukar man prata ut med då?" Sa Amanda och låtsades att hon tänkte hårt.
.
"Ååh jag vet att jag borde pratat med er men detta ville jag lösa själv. Men jag borde pratat med er ändå. Kan ni förlåta mig?" Sa jag och gav dem ett försiktigt leende.
.
"Såklart vi kan! Det gjorde vi ju redan kommer du ihåg? Fast villkoret är att det ALDRIG upprepas igen. Got it?" Sa Sky och hennes ögon smalnade lite.
.
"Hahaha, deal!" sa jag och vi alla kramades en gång till.
.
"Damn! Ryan och Chaz får kämpa hårt för att hålla tassarna borta från er." Jag blinkade lite med ena ögat mot dem och dem började fnissa lite.
.
(Amanda's outfit)
(sky's outfit)
.
När jag nämnt Ryan och Chaz kom jag på att det var ju dem jag letat efter från hela början så jag ursäktade mig och började återigen söka efter dem. Bredvid min loge fanns ett spelrum och ifall Chaz och Ryan visste om det rummet skulle dem säkerligen vara där. Snabbt små sprang jag dit och när jag öppnade dörren såg jag dem sitta där fokuserat och spela. Dem var till och med så fokuserade att dem inte ens märkte mig. En hög harkling lät jag undslippa min mun och då märkte dem äntligen mig.
.
"Wooow" sa dem båda och tittade på mig med öppna munnar. Efter en liten stund började det bli lite obekvämt eftersom dem bara satt där och stirrade på mig.
.
"Ursäkta men skulle ni kunna vara så snälla att sluta stirra och berätta för mig om allting är fixat?"
.
Ljudet av min röst fick dem båda att skaka till lite på huvudet och återgå till verkligheten.
.
"Förlåt men du är verkligen vacker." Sa Chaz och gav mig ett litet leende.
.
.
"Ja jag håller helt och hållet med Chaz på den punkten. Tänka sig att jag Ryan Butler skulle säga att Chaz Somers för en gångs skull hade rätt." Jag skrattade till åt hur dem båda kunde hålla på att retas med varandra och ännu roligare var Chaz's min.
.
"Jadu tänka sig men jag undrar också om ni kan vara så snälla att följa med mig och hälsa på mina 2 tjej kompisar som heter Sky och Amanda." Halvvägs genom dörren vände jag mig mot Chaz och Ryan som precis skulle resa sig från soffan och sa:
.
"Och förresten är ni båda väldigt stiliga." Med en liten blinkning gick jag iväg tillbaka mot Sky och Amanda.
.
Vi alla fem satt där och pratade och skrattade länge ända tills Pattie sagt att konserten var slut och alla var påväg till festen. Som tur var, var allting klart. Dj:n var på plats, allt snacks var på plats, bartendern stod vid bardisken... Ja allting var helt enkelt på plats.
.
Ungefär 20 minuter efter mitt och Patties samtal började en massa kändisar välla in genom fest lokalen. Flera kom fram och hälsade och ingen verkade vara någon slags kändis diva. När jag såg Kanye West blev jag lite orolig. Hoppas inte han går upp på scenen och säger "I wish this was Beyoncés party" precis som han sa när Taylor vann priset. Fast då sa han ju att han ville att Beyoncé skulle vinna. Jag skrattade lite för mig själv åt mitt torra skämt och gick sedan iväg mot resten av crewet.
.
"Alla göm er lite, Justin är här nu enligt Kenny!" Skrek Ryan (Good) högt och alla fick väldig fart.
.
Kenny ljög inte för 2 sekunder efter alla hade gömt sig öppnades dörren och en lite förvirrad Justin klev in.
.
"Kenny vad gör vi hä.." mer hann han inte säga innan alla hoppade fram och skrek
.
"SURPRISE!" Justin såg lite förvånad/chockad ut men snabbt fick han ett stort leende. Snabbt efter alla ropat "surprise" startades musiken och folk började gå mot Justin och gratta honom för avslutandet av My World Tour.
.
Mina dans skills hade väll alltid varit ganska bra så jag drog genast med mig Sky och Amanda och vi alla började dansa i mitten av klungan. När jag stått och dansat en liten stund kännde jag två armar slingras runt min midja och ett litet leende sprack upp. Jag skulle vända mig om och titta in i dem underbara hasselnötsbruna ögonen.
Men till min förvåning var det inte Justins underbara ögon som var där utan där stod Chaz.
.
"Eehm,hej Chaz?" Mitt ansiktsuttryck måste varit väldigt förvirrat och jag gillade inte riktigt att Chaz höll om mig på det sättet han gjorde.
.
"Aww, relax baby jag ska inte göra någonting." Han tittade djupt in i mina ögon och tryckte mig emot honom.
.
"Ursäkta jag måste gå och ta lite luft!" Sa jag lite stressat och gjorde ett försök att komma ur hans famn.
.
"Vanessa, lugna dig jag bara undrade om du ville dansa. Vänner kan väll dansa right?" Chaz hade ett vänligt leende på läpparna och om man tänker efter har han ju rätt. Justin kan ju knappast bli sur för att vi dansar.
.
En skön danslåt kom på och jag började genast dansa mot Chaz. Eftersom jag fortfarande inte vet hur det är mellan mig och Justin tog jag det lugnt och gjorde ingen "dirty dancing". Efter att ha stått och dansat med ryggen mot Chaz tog han tag i min axel och snurrade runt mig så jag kunde se in i hans ögon. Stämningen blev genast lite spänd när han sakta slickade sina läppar, bet sig försiktigt i läppen samtidigt som han stirrade på mina läppar. Man kunde verkligen inte missförstå vad han ville göra och allt detta gjorde mig för obekväm.
.
"Om du ursäktar känner jag att jag verkligen behöver lite luft nu." Innan han ens hunnit protestera gick jag med snabba steg därifrån för att leta upp Justin.
.
I en svart skinsoffa såg jag honom sittandes och pratandes med sin lilla kändis crush Beyoncé. Jag tog ett djupt andetag och gick med bestämda steg mot dem. Min nervositet blev större när jag kom närmare för nu skulle min plan skrida till verket. Med ett litet ursäktande leende avbröt jag dem och drog med mig Justin ut på en slags balkong.
.
"Vi pratade aldrig efter flygresan och jag tror det är dags nu." Justins ögon såg trötta och likgiltiga ut.
.
"Varför har du undvikit mig och inte pratat med mig på 4 dagar?" sa jag och gick rakt på sak.
.
Justins perspektiv
.
Hon gick rakt på sak utan att ens vänta en sekund och jag förstod att jag var tvungen att vara ärlig.
.
"Jag behövde tänka lite... Lite om oss. Jag älskar dig verkligen så otroligt mycket. Vad du och jag har kommer jag ALDRIG NÅGONSIN kunna ha med någon annan. Även om det tar slut idag eller om 5 år kommer jag aldrig kunna glömma dig. Visst har jag gillat tjejer innan men vill någon att jag ska definiera kärlek behöver jag bara berätta om mina känslor för dig." Jag avbröt mig lite för jag visste min röst skulle brytas snart. Med tårfyllda ögon tittade jag in i Vanessas sorgsna ögon. Hon visste precis vart detta skulle leda.
.
"Innan du fortsätter måste jag fråga en sak som jag velat fråga ända sedan catfighten.... När Selena sagt förlåt berättade jag om att hon försökt och kyssa dig men enligt henne kysste hon dig och du..." Hennes röst bröts och några tårar rann nerför kinderna. "Du besvarade hennes kyss."
.
Vanessas perspektiv
.

Det chockande uttrycket han fick i sitt ansikte gav mig lite hopp. Detta kanske betydde att mina misstankar var helt fel. Men uttrycket gick från chockat till ledset och bekymrat. Smärtan jag fick i området där hjärtat satt gjorde mig nästan lite rädd för jag har ALDRIG och jag menar ALDRIG känt en så hemsk smärta som det där.

.

"Hur kunde du? Kysste du verkligen henne va?" Min röst var alldeles skakig och nu forsade tårarna ner.

.

"Vanessa du måste förstå... Ja, jag kysste henne men jag puttade bort henne och gav henne en utskällning. Det var just därför jag tänkte avsluta det här ikväll efter konserten, det var just därför jag slutat prata med dig för efter den catfighten insåg jag att Selenas avundsjuka bara skulle bli större och större. Men även för att skuldkänslorna åt upp mig inifrån."

.

"Inte tillräckligt mycket för att ligga med mig som ingenting har hänt. Menar du allvarligt att du skulle dumpa mig för att du inte kunde ta ansvar för det du gjort! Hur kunde jag tro att du inte var en skitstövel PRECIS SOM ALLA ANDRA?!" På slutet skrek jag så högt att jag inte skulle bli förvånad om någon från Kina ringde och undrade vad som pågick.

.

Justin såg helt förtvivlad ut och han grät som en stor idiot. EXAKT som en stor idiot för det är precis vad han är.

.

"Snälla! Ge mig en chans!"

.

"Du skulle precis dumpa mig varför ska jag ge dig en chans? Jag håller med dig Justin, min kärlek för dig var helt obeskrivlig. Men för första gången har jag kunnat hitta ett ord och det är "över"."

Efter dem orden vände jag mig om och jag visste att från och med nu skulle jag aldrig titta tillbaka på vad som varit. Att glömma Justin kommer vara omöjligt men jag måste vara stark och försöka gå vidare. Han och jag var men kommer aldrig att bli igen. Min mobil pep och när jag såg hans namn värkte det i bröstet. Hur ska jag kunna glömma någon vars namn kommer att stå överallt 24/7?

.