Startsidan  Dreams Come True  Almänt

Bieber Romance Chapter 14 - Horse riding

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
Chockat smekte jag området hans läppar nuddat min hud. Det var ju bara en kompis puss men ändå fick han mig att känna på ett sätt jag aldrig gjort innan. Snurrig i huvudet gick jag tillbaka mot sängen med Justin i tankarna. Det ska verkligen bli kul att lära känna honom mer för han verkar vara riktigt snäll och jag kan inte undgå känslan av att det verkligen är något speciellt med honom...

(Justins outfit)


Justins perspektiv
"JUSTIN DREW BIEBER!" En sträng röst drog bort mig från sömnen.
WHERE WERE YOU LAST NIGHT?! I WAS WORRIED SICK ABOUT YOU!" Sakta öppnade jag ögonen och såg hur mamma tittade på mig med en hård blick. Nyvaket satte jag mig upp och gäspade stort.

"Mom I'm sorry but I was hanging out with Chaz, Ryan, Kylie and Sarah." Att jag sa förlåt verkade inte lugna ner mamma utan hon såg snarare ännu argare ut.

"I'm sorry doesn't make what you did right and who is Kylie and Sarah?"

"I know it doesn't but I really am sorry if you were worried but the cellphone was invented years ago so I think sending a text or calling is possible." Mamma skrattade lite och hon satte sig ner bredvid mig.

"So who are those girls? Any potential girlfriends?" Hon pratade med en sådan där typisk mammig röst. Jag himlade trött med ögonen åt henne. Visst var båda snygga och Sarah kanske var lite snyggare men jag tittar inte på dem på det sättet.

"Sarah is babysitting Jaz and Jaxon and Kylie is her bestfriend." Hon nickade och log vänligt.

"Okay, well I'm going to leave you alone for a while, I'm going with Granny and Grandpa to the cottage lake. Are you hanging out with them today also?" Sängen rörde på sig när hon steg upp från den och gick mot dörren.

"Yeah I am in about..." Jag tittade på klockan. Klockan på Iphonen visade 10.00 am.
"2-3 hours." Mamma nickade och gav mig en liten slängpuss innan hon försvann ut genom dörren.
.
Jag tog en macka och smsade Sarah.

"I'll be at your place about 10 min. If it's okey that i come earlier?" Jag skulle egentligen inte vara hos henne förens om en timme men jag hade blivit klar tidigare och hade allmänt tråkigt.

"Sure, i just going to put on some clothers and all that kind of stuff.^^"

"Nah you don't have to if you don't wanna ;)"

"Really funny Bieber -.-"

Jag skrattade åt vår konversation medans jag klädde på mig. När jag sprutat på lite parfym och kände mig helt klart, gick jag ner för trappan och gick genom det nu tomma huset. Att Kenny inte var här för att skydda mig oroade mig inte. Konstigt nog var hysterin runt mig här i Stratford väldigt lugn. Lugnt strosade jag ner för Stratfords gator i det härliga vädret. Solen lyste men det var ganska kyligt men absolut inte kallt. Sarah's lägenhets område syntes därframme så jag ökade på stegen en aning. Porten var redan öppen så jag gick in och tryckte på hissen. Efter en liten stund kom den och jag tryckte på våning 5.

En ringklocka fanns bredvid dörren så jag tryckte på den. Snabbt öppnades dörren av en kvinna med mörkt hår med lite spanska drag. Jag antog att det måste vara Sarah's mamma som nu stod i dörröppningen så jag sträckte artigt fram handen och presenterade mig som Justin Bieber. 

"Hi I'm Maria Castañeda, Sarah Jensen's mom."

"Nice to meet you. Is Sarah home?" Hon nickade och släppte in mig.

"I guess you know were her room is."

"Yeah." Jag gick mot hennes rum och knackade lätt på den vita dörren.

"Wait. Just a minute." Strax där efter ropade hon "come in" så utan att öppnade jag dörren. Där inne stod Sarah i bara handduk. 

"AAAAH JUSTIN LOOK AWAY NOW!" Chockat vände jag mig om. När chocken lagts sig började jag skratta högt  åt hela situationen.

"Nice looking body you have." Sa jag skämtsamt när jag vänt mig om och hon hade dragit på sig kläder.
.
"Ha-ha." Jag skrattade och satte mig på sängen. Hon gick tillbaka in på toaletten och antagligen så rotade hon runt i sin sminkväska .
.
"Just so you know, you don't need make up. You are beautiful without make up to."
.
"Thank you." Det ekade mellan badrumsväggarna och jag slängde upp benen på sängen.

"Just telling you the truth."

Efter runt en minut kom hon ut med en naturlig sminkning. Hon gick fram till skrivbordet, tog upp sin mobil och smsade till någon.

"Kylie is here about 30 minutes." Jag nickade.

"So what do you whant to do?"

Sarahs perspektiv

Jag tänkte efter en lång stund tills jag kom på något som kunde varit riktigt roligt.

"Can't we go horseriding?" Justin tittade på mig med en skeptiskt blick.

"Do I look like the type who goes horse riding?" Jag höjde på ena ögonbrynet.

"Oh I get it, Justin Bieber the big popstar is to fancy to go horse riding." 

"Is that a challenge?" Han tittade på mig med ett flin i ansiktet.

"Maybe it is." sa jag och blinkade flörtigt med ena ögat.

"Challenge accepted." Han blinkade tillbaka mot mig och bet sig i läppen igen. Gosh, sexy säger jag bara.

Ungefär 30 minuter senare hörde jag Kylie's röst i hallen och hur hon pratade med mamma (som äntligen kommit hem). En minut senare öppnades dörren och Kylie steg in. Hon kom fram till mig och gav mig en kram innan hon gick till Justin och gav honom en kram som varade lite väl länge men Justin såg inte ut att klaga.

"What are you guys up to?" Frågan verkade vara mer riktad till Justin eftersom dem båda tittade på varandra.

"Nothing, we've been talking and chilling." Kylie log stort mot Justin och han log lika vänligt tillbaka. Utan att jag ville det kände jag en känsla inom mig. Nästan lite... Avundsjuk. 


"They just sat there staring at eachother"

Dem bara fortsatte att sitta där och titta varandra i ögonen men tillsist blev det lite jobbigt.

"Ehhm guys are you there?" Båda två skakade lite på huvudet och kom tillbaka till verkligheten. Nästan direkt därefter hörde jag två mörka röster i hallen som måste tillhöra Ryan och Chaz. Snabbt ställde jag mig upp och gick ut till hallen för jag började bli rastlös och ville verkligen ut och rida i det fina "bergsområdet" lite utanför Stratford.

***********

I Justin's Range Rover satt jag och Kylie och fjantade oss och tog massa flummiga bilder medans killarna muttrade över att vi skulle rida. Fast kände jag Justin rätt visste jag att han knappast skulle dra sig ur en utmaning.



Farten började sakta avta och jag såg hur vi svängde in på en liten parkeringsplats. Vi alla knäppte upp bältet och steg ut. Det fina bergsområdet tog verkligen andan ur en. Lite högre upp på bergen/kullarna fanns en liten stuga där man anmälde sig och sedan gick man mot hästarna. En man steg ur när han såg oss och han presenterade sig som Matthew. Som tur var, var han gammal och kände säkert inte till Justin Bieber så det blev inget fotografi tagande eller något sådant. Bakom kullarna såg vi några hästar som stod och betade på det fina gröna gräset. En häst fångade mitt intresse extra mycket. Den var brun med en vit fläck mitt på pannan. 

"Sarah, stand next to the horse and let me take a picture." Chaz hade höjt sin Blackberry och riktat den mot mig. Snabbt ställde jag mig bredvid hästen och intog en pose med et glatt leende.



"Does everyone know how to ride?" Matthew tittade frågande på oss och såg väldigt lättad ut när alla nickade som svar. Med det sagt lämnade han oss och sa att vi hade 2 timmar på oss att rida runt.

***********

Hög och falsk sång hördes ljudligt i bilen på vägen hem. Denna dagen hade varit riktigt rolig och vi alla hade kommit varandra mycket närmare. Jag kunde nu verkligen säga att Justin och Ryan var mina vänner vilket gladde mig starkt. Först lämnade vi av Chaz och Ryan. När vi lämnat av dem fortsatte vi att prata och skratta och jag älskade verkligen Justin skratt. Det lät så gulligt och verkligen glatt. Sen var det dags att säga till Kylie och man märkte verkligen att hon ville stanna kvar men skolan börjar som vanligt igenom imorgon.

"Do you have summer break in a week or how is it?" Frågade Justin när vi börjat köra igen.

"Yeah we do. How long are you staying here?" 

"I'm going back in 2 weeks to Atlanta then to LA and then I'll come back here 4 weeks after I've left." Jag nickade lite och vände mig om mot honom. Han satt helt fokuserat på vägen men han log när han såg jag tittade på honom.

"I hope you want to hang out with me more?" sa han efter en liten stunds tystnad.

"Of course I want to." Bilen saktade ner och stannade på lägenhetsområdets parkering. 

"See you when I see you then, Bieber." Jag gav han en liten blink och han gav mig den intensiva blicken bara han kunde ge, innan jag stängde dörren och han körde iväg.



Jag drog fram nyckel från fickan och låste upp dörren. Försiktigt stängde jag dörren bakom mig. Från köket hörde jag höga röster.

"Okay I understand. Yes.. Well I don't know... No she won't react in a good way! Trust me she won't! But there is one thing you have to promise me! Don't tell Sarah!"

Vad är det Sarah inte får veta? Och varför känner Sarah avundsjuka? Tack för alla kommentarer jag menar det YOU ROCK <3// Gabbi (kiiing med string lol) och Angelina (Kingen utan k haha skoja <3)

10 KOMMENTARER FÖR MER <3 men vi uppskattar alla :)