Startsidan  Dreams Come True  Almänt

Bieber Romance Chapter 22 - Will we ever be friends?

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
Imorgon var jag tvungen att snacka med henne men samtidigt var jag rädd. Tänk om jag var anledningen till hon druckit så mycket som hon gjort...





Sarah's perspektiv

Huvudet dunkande något fruktansvärt när jag vaknade. Kvidandes vred jag på mig men slog i något. Smärtsamt slog jag upp ögonen för att se vad det var jag krockat med. En vacker varelse sov fridfullt bredvid mig. Jag log lite för mig själv när jag såg Justin sova bredvid mig. Vad var det som hände igår egentligen och varför är jag hemma hos honom? Eller ja, jag antar att det är hans hus vi är i. Mödosamt steg jag upp försiktigt så att Justin inte skulle vakna. Hela jag rös till när mina nakna fötter nuddade det kalla golvet. Egentligen hade jag ingen aning om vart toaletten låg men för stunden skulle jag kunna döda för en dusch. Efter jag låst dörren började jag oblygt ta av mig klänningen jag haft på festen och även sovit i. Det ljumma vattnet var precis det jag behövde just nu!

Lite av schampoot jag gnuggat in i håret började rinna nedför ansiktet. Snabbt försökte jag torka bort det innan det nådde ögonen. Tyvärr var det försent och den svidande känslan började uppstå i ögonen. Stressat försökte jag skölja bort det med vatten men hjälpte det tror ni? Nej självklart inte! Just my luck -.- Snabbt virade jag handduken runt min kropp. Det enda som skulle hjälpa mig nu var ögondropparna jag alltid tog med mig i väskan när det var fest ifall man skulle vakna upp hos en kompis med blodsprängda ögonen. Hela huset var tyst förutom mina snabba, trippande steg mot rummet där en ängel låg och sov. Eller jag hoppades innerligen att han fortfarande sov. 

Sakta smög jag in huvudet genom dörrspringan. På sängen såg jag Justin ligga och sova lika djupt som när jag gick därifrån. Väskan låg på en liten fåtölj så jag trippade dit och droppade några droppar i ögonen. Mina ögon blinkade långsamt 3 gånger. Ögondropparna smörde skönt in ögonen och jag kände mig ännu piggare. 

**********

För en stund sedan hade jag konstaterat att jag vaknat 6.00 PM vilket förklarar varför Justin sovit så djupt. Nu har jag suttit här och tittat på Degrassi marathon i 2 timmar. Jag antog att vi var hemma ensamma då det var tyst ända sedan jag stigit upp. Ihop krupen satt jag i ena soffhörnet med en mysig filt samtidigt som jag tänkte över gårdagen. Hur kunde jag låtit det gå så överstyr? Jag vill inte ens veta vad Justin tänker om mig nu. Eller ännu värre, tänk om han förstår varför jag druckit! Jag kommer ihåg hur allting rasat när Kylie stod och klängde över Justin. Plötsligt såg jag hur hon lutade sig fram men där vände jag mig om för jag klarade inte av att se mer. Lite arg var jag på Kylie. Hon hade inte pratat med mig på hela kvällen utan hon hade nästan ignorerat mig. Vad är det för fel på henne?! Svaga steg hördes på övervåningen men jag brydde mig inte så mycket om det för nu var min fulla koncentration på tv:n.

"Errhm" En hög harkling drog tillbaka mig till verkligheten. Jag vred på huvudet men hade fortfarande blicken fast naglad på tv:n. Tillsist lät jag min blick riktas mot samma riktning som mitt huvud. Hela jag stelnade till för en sekund när ett par trötta men lika vackra hasselbruna ögon tittade rätt in i mina mörkbruna.

"Justin. Good morning." Jag log lite smått mot honom. Han log trött mot mig.
"Good morning." Han satte sig ner bredvid mig och det var inte förrän då som jag märkte att han hade bar överkopp. Hans magrutor trädde fram från huden. "You had a pretty ruff night ha?" Jag nickade.

"Yeah, and I regret that. My feet is hurting like hell. " Jag suckade och lutade mig bakåt. Han skrattade lite. Det var verkligen svårt att fokusera på annat än hans bara överkropp.

"Footmassage!?" Han log det där söta Bieber-leendet som Kylie hade visat mig ett antal gånger. Huvudet sänktes en bit och log så att dem vita tänderna syntes. Jag la upp mina fötter på hans lår och log.

"Yes please."

Hans händer började försiktigt massera mina bara fötter. Jag kom och tänkte på gårdagen igen. Hur Kylie hade böjt sig fram, hur Justin skrattade. Det kanske var dem nu. En klump satte sig i halsen och jag försökte instinktivt svälja bort den.

"So...How's school?" Jag höjde på ögonbrynet.

"Did you ask me how it is in school?!" Jag skrattade nästan inombords.

"Yeah, is something wrong with that?"

"No, it's just a question I wasn't expecting."

"But how is it?"

"Fine, I guess..." Svarade jag lite frågande. Varför ställer han en sådan konstig fråga?
han nickade och fortsatte att massera mina fötter.

"Do you party alot?" Jag började bli lite irriterad.

"Is this some kind of examination?" Han rynkade pannan.

"No, I'm just asking you a question"

"About if I like to party?" Nu satte jag mig irriterat upp och tittade rätt in i hans ögon.

"Yes!" Han lät lika irriterad som jag.

"Since when does it affects you?" Röt jag tillbaka. "I like to party but that dosen't mean that I get drunk everytime."

Han blev tyst och bet sig argt i underläppen.

"I just think that it's really immature and stupid. You're only 14!"

"And just because I'm 14 I can't have some fun?!"

"Fun?! Do you think it's fun to get drunk?"

"NO! I just drank a lot for a reason. It's just because I saw what happend between you and Kylie at the party!" Han kollade oförstående på mig och var på väg att öppna sin mun. "You know what! Why don't you just call her and be her dad instead?!" Surt reste jag på mig innan jag gick bestämt ut ur huset. Väskan var kvar men jag var för arg för att bry mig. Dörren slängdes igen och jag gick planlöst ner för en utav Stratfords gator.

Kanske det aldrig kommer lösa sig emellan dem? Ska det vara så här föralltid? // Angelina o Gabbi