Startsidan  Dreams Come True  Almänt

Kapitel 5 -XL CHAPTER - VIP - Part 2/2

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
Julia hade armarna i kors när vi gick längst med den enorma och ödsla korridoren.
Det ända som man såg var ett par växter och dörrar lite här och där.
"Ser du fram imot Paris?" Frågade hon med ett stort leende.
"Ja. Staden av romantik är fantastisk. Speciellt med personer man gillar."
"Jag med." Hon kollade rakt fram nu.
"Jag vet." Hennes blick vilade i min. "Jag kan se det i dina ögon."
"Verkligen?" Jag nickade.
"Ja."
"Hur?"
Jag ryckte på axlarna.
"Prins charming knows everything about girls." Jag blinkade mot henne och hon skrattade till.
"Okej."

.
Jag kollade på en utav vakterna för att övertyga mig om att han inte hade hört vad jag hade sagt.
Men det enda han var uppmärkssam på var hans mobil.
Jag kollade återigen på Julia som skrattade åt min fråga om hon ville umgås någon kväll med mig medans vi var i Paris.
.
"Visst. När?" Hon log ett varmt leende mot mig.
"När som helst." Log jag.
.
Julias perspektiv.
.
"Var vänlig spänn fast era bälten. Vi lyfter om fem minuter." Jag spännde fast mig och lutade mig tillbaka. Det var ett otroligt stort plan. Det kunde knappast vara Wills. Han måste ha hyrt det från något flygbolag, tänkte jag. Men det var skönt med ett lite större plan. Det var mycket luftigare och lungnare på något vis. Vi var ganska många som skulle åka. Alla var erbjudna att hänga med på resan. Filmteam som make-up artister. Visst alla kanske inte hängde med men dem flesta. För vem skulle tacka nej? Inte med vilja iallafall.
.
Det skulle ta runt ett par timmar till. Jag satt själv efter att mamma hade gått till Pattie och efter det så hade jag bara lutat mig tillbaka och lyssnat på musik. Musiken stängde ut ljudet av flygplanet som seglade över himlen. Att tänka på att långt där nere så finns alla människor gjorde mig förrvirad.
Det var precis när jag skulle ta av mig min kofta som hade vid nuläget blivit för varm som jag såg Justin söka sig genom korridoren.
Han kollade åt mitt håll så log han och styrde stegen mot mig.
"Kan jag sitta här?" Jagnickade och tog av mig hörlurarna. Han satte sig ner och tittade på dem. "JustBeats?!" Han flinade imponerande medtanke på att det var han som hade framställt dem.
Jag nickade.
"Jag gillar deras bas." Han flinade. "Så, vad fick dig att komma hit?"
Han ryckte på axlarna.
"Jag antar att det var pågrund av att jag saknade dig så."
"Really?" Så jag med låg röst.
"Nej, men jag tröttnade på vuxensnack så jag ville snacka med någon under trettio." Jag nickade.
"Jag förstår." Hon log fortfarande. Det blev tyst ett tag innan jag brött den. "Så du saknade inte mig?" Han kollade chockat på mig.
"Självklart."
"Aww." Jag log mot honom.
"Vad lyssnar du på?" Jag kunde inte sluta att le.
"Pitbull." Han skrattade och drog bak huvudet. "Vad?"
"Jag trodde inte det om dig. Du verkar mer som - som den där söta och oskyldiga tjejen som lyssnar på Taylor Swift."
Jag nickade.
"Det är du nog inte ensam om." Han skrattade till.
"Kan jag också lyssna?" Han nickade mot iPhonen jag hade i handen.
Jag tog ut ena hörluren och gav den till honom.
"Visst."
.
(Lyssna på låten medan du läser texten nedanför!)
.
Det var första gången som jag hade suttit nära honom. Hans doft var underbar. Inte av massa parfymer utan av honom. Han kollade på mig och jag mötte hans blick och log. Han log tillbaka. Jag hade kunnat kolla in i dem längre men för att inte göra bort mig så kollade jag rakt fram.
.
Det hade gått ytterligare någon timma och det hade börjat mörkna. En del låg och sov nu när det bara var några få ljusslinger ovanför oss och vid gångarna i mitten av planet lös upp en del.
Jag vände mig om mot Justin. Han låg och blundade till musiken. Det var ungäfer det ända vi hade gjort nu. Lyssnat på en massa musik och pratat.
Jag suckade och kollade ut ur fönstret jämte mig. Ett ljus blinkade på vingen och stjärnorna lysste. Jag kunde inte böja mig mot det för då skulle jag dra ifrån Justin lur men den lilla sikten jag hade dög.
Mitt huvud vilade sig mot Justins axel och jag slöt ögonen av trötthet.
Jag andades in hans doft innan jag somnade.

KOMMENTERA!