Startsidan  Dreams Come True  Almänt

Bieber Romance Chapter 12 - Seven minutes in heaven

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
Jag la till hans nummer innan det knackade på dörren jag öppnade den och möttes av Chaz léende.
"Hi." Vi kramade om varandra och förvånat kollade han på Justin.
"Justin?" Justin stod med öppen mun - lika chockad som Chaz.
"Ch-Chaz?"


Min blick pendlade mellan dem. Så ryckterna var sanna... Dem båda var som fast frusna. Jag höjde ögonbrynen ytterligare och såg hur både Justin och Chaz började skratta lite chockat. Det var som en pause och play knapp. Dem bara gick fram och 'grabbkramade'. Ni vet handslaget i början som senare leder till en eller flera klappar på ryggen. Kylie och jag kollade förvånat på varandra och ryckte lite på axlarna. Vi gick in till mitt rum. Till min lättnad men samtidigt förvåning, var inte mamma hemma. Jag tog ledningen in och när jag vände mig glatt om såg jag hur Justin och Chazs blickar undersökte mitt rum.

"So, this is my room." Mina armar åkte ut på vardera sida och lika snabbt lät jag dem falla till sidorna.

"It seems cozy." Justin gick mitt i rummet med händerna i fickorna utan att hans blick stannade. Den sneglade mellan fotona som satt utspridda på dem vita väggarna, den stora dubbelsängen bakom mig, skrivbordet vid min vänstra sida, min lilla walk in closet och allt det andra. Ett foto fångade Chaz och Justin's uppmärksamhet extra mycket. På fotot stod jag och Kylie i en pose. Det fotot hade en hobbyfotograf tagit som hade en studio här i Stratford.



"W-wow. Uhhm I mean... You look really stunning! Why aren't you a model Sarah?" Justin kollade chockat på mig en stund innan han snabbt tittade tillbaka på fotot med stort intresse. Kylie såg lite sur ut att dem bara pratade om mig men hon var minst lika vacker, om inte vackrare.

"Thank you so much but Kylie looks so much more beautiful." Lite klumpigt försökte jag få dem att säga att dem tyckte hon var lika vacker.

"Of course she is." Justin gav henne ett leende och det såg ut som om hon blev helt förtrollad.

Chaz gick mot min säng och slog sig ner medans lät sin blick gå från Kylie till mig. Denna gången var jag så gott som fast i den. Månskenet som lyste in genom fönstret bakom honom lös upp hans konturer. Hans hasselnötsbruna ögon glittrade vackert i det och hans läppar som såg härligt rosa ut log stort mot mig.
Kylie harklade sig och synen av Justin försvann när hon ställde sig framför med armarna i vädret.

"Can we do something? I'm bored." Allas blickar vändes mot varandra och Chaz log mot mig och jag nickade.
"Sure."

************

Vi satt i en cirkel och körde seven minutes in heaven. Det är en 'lek' då man ska snurra en flaska och den personen som flaskan stannar på får gå in till en person i en garderob. I detta fallet så var det Justin som var i garderoben. Jag snurrade tveksamt på flaskan som genast började snurra med en snabb fart. Jag lutade mig tillbaka och väntade på att farten skulle avta vilket den sakta började att göra. Jag blundade och när jag öppnade ögonen så hade den äntligen stannat. Min blick följde den pekande halsen på den tomma cola flaskan vi hade delat på, den hade stannat på mig. Jag kollade på Kylie som gav mig en blick jag riktigt inte kunde tolka men när vi fick ögonkontakt tittade hon snabbt mot fönstret. Förvirrat reste jag mig upp och Ryan satt och fnissade.
.
Justins perspektiv.
.
Det var tyst och mörkt i garderoben. Jag lutade mig mot väggen och väntade på att någon skulle komma in. Efter en tråkig och lång stund, öppnades dörren och jag såg hur Sarah klev in. Hon log snabbt mot mig innan hon stängde igen det trånga uttrymmets dörr.
"Hi." Sa hon tyst och log snabbt. Jag log tillbaka.



"Hi." Vi stod bara några cenimeter från varandra och jag kunde känna hennes värme mot min kropp. Det blev tyst ett tag. Jag hade velat säga hur mycket som helst men visste inte riktigt vad. Det enda vi gjorde var att le mot varandra lite då och då vilket gjorde situationen lite mer awkward. Utan någon vidare anledning började hon skratta lite tyst. Hennes underbara fniss smittade snabbt av sig.

"So, what do you want to do." Frågade hon och lät nästan lite nervös. Jag ryckte på axlarna även fast jag visste exakt vad jag ville göra.

"...or what should we do?" Jag kollade på henne. Det ända jag kunde urskilja ur mörkret var konturerna på hennes vackra ansikte. Jag slickade mig om läpparna och bet mig löst i läppen och gick ett steg närmare henne. Hennes ögon tittade in i mina och när jag kom närmare henne hörde jag hur hon flämtade till lite.

"Maybe something like this." viskade jag hest innan jag böjde mig fram långsamt och likaså gjorde hon. Hennes läppar som verkade så mjuka, var bara några ynka millimeter ifrån mig.

"Hey guys your seven minutes are over!" Ryan stod i dörröppningen med ett skojsamt hånflin och skrattade tyst. Sarah gick snabbt ut medans jag suckade hopplöst och kollade på honom. Jag tog ett steg ut och böjde mig fram mot honom.

"You don't even think about to tell anyone about this, got it?!" Han skrattade och nickade.

"I don't even know what your talking about." Han tittade oskyldigt på mig medans han hade det dära irriterande hånflinet fastklistrat i ansiktet.

Sarah's perspektiv

Kylie tittade nyfiket på mig när jag slog mig ner bredvid henne på golvet. Jag vet exakt vad hon undrade men jag hade en känsla av att det som höll på att hända där inne får stanna mellan mig och Justin. Fast vem skulle reagera egentligen? Jag menar, att kyssas i 7 minutes är det man brukar göra så varför är det konstigt om vi hade gjort det? Borta vid garderoben stod Justin och Ryan och pratade. Ryan tog upp händerna ovanför huvudet och såg ut som att han spelade oskyldig. Mitt studerande avbröts av Kylie.

"Are you going to tell me what happened in there?" Hennes försök till att se nyfiken och glad ut misslyckades totalt. Jag kunde på långa vägar se att hon önskade att flaskan hade stannat på henne istället för mig. 

"So who wants to go in the closet next?" Ryan och Justin hade kommit tillbaka och Ryan hade börjat prata innan jag kunnat svara på Kylie's fråga. Som tur var verkade Kylie inte bry sig så mycket om hennes fråga för hon ställde sig snabbt upp och gick glatt iväg mot garderoben.

Flaskan stannade på Chaz och vi stannade leken efter dem och vi satt där på golvet uttråkade. 

"It was very nice hanging out with you guys but I think I need to go home now. Maybe we can hang out tomorrow too sense we have a day off ." Ryan reste sig upp och gav oss alla en hastig kram innan han gick ut genom dörren. Chaz följde hans exempel och efter några minuter var det bara jag, Kylie och Justin kvar.

"Justin I'm going home too so maybe we can walk with eachother?" sa Kylie till Justin. 

"Are you scared to walk alone?" Justin tittade hastigt på mig innan han lät sin blick vila på Kylie. 

"No... Not really." Oj oj det var en rejäl lögn! Både jag och Kylie vet hur paranoid hon är när det kommer till att gå ute på kvällen fast det här området knappast haft någon brottslighet dem senaste 10 åren. 

"Okay good 'cause I need to talk to Sarah about.... Babysitting my siblings, yeah..." Jag tittade lite förvirrat på Justin och jag tror han märkte det men han spelade helt oberörd och väntade på Kylie's svar.

"Stay here with her then and let me go all alone in the dark, who cares ?!" Hon fnös högt innan hon gick irriterat ut genom dörren till mitt rum. Dörren gav ifrån sig en hög smäll när hon marscherat dramatiskt ut genom den. Kylie's beteende började gå mig lite på nerverna. Om hon gillar Justin och hon vill umgås med honom så okej. Men hon kan väll knappast bli sur för att han pratar med mig.

"I'm sorry but I don't want her to go alone. I'll we see you tomorrow." Dem fina ögonen tittade in i mina och jag kom och tänka på händelsen som nästan höll på att hända inne i garderoben. Jag kunde inte undgå att känna en svag sting av sorg att jag inte fått känna hans läppar mot mina. Inte för att jag gillar honom utan bara för... Ja, jag vet inte.

"Haha don't worry I'm not going to die or something." Ett litet skratt undslapp mig men Justin hade fortfarande den oroliga och bekymrade minen. Tillsist ställde han sig upp och drog med mig också. Han tog ett steg närmare mig med blicken intensivt fast borrad i min. Frånvarande kramade jag om honom innan han gick ut genom dörren och lämnade mig ensam.

Trött slängde jag mig ner i sängen och tänkte över dagen. Mammas frånvaro började faktiskt göra mig orolig på riktigt. Det var något hon undanhöll och jag har inte sett henne vara på jobbet på ett tag nu. Tänk om hon blivit sparkad? En klump bildades i magen. Tänk om vi måste bo på gatan... Jag låg säkert där i en hel timme och bara tänkte över saker och ting men bestämde mig sedan för att göra mig i ordning. Snabbt tog jag bort sminket, borstade tänderna och flätade håret + drog av mig kläderna, innan jag smidigt gled in under det varma täcket. Tröttheten kom smygandes över mig och ögonlocken blev tyngre och tyngre och sömnen hade ett hårt grepp om mig. Halvt inne i drömmarnas värld hörde jag ett högt kras från hallen. Kanske mamma äntligen har kommit hem. Men fast jag försökte blunda och falla in i drömmarnas värld igen, försvann inte oroligheten. Tunga steg fick trägolvet där utanför att knarra och knaka.

Okej nu vet jag verkligen att det inte är mamma för när hon går har hon inte sådär tunga steg.
Men om det inte är mamma.... Vem är det då?

Oh noo ;o Sorry för att den kom ut så sent men imrn kommer det säkert fler kapitel :D Tack för alla fina kommentarer! Ni äger <3 hoppas ingen är vaken nu för nu ska ni sova! / Gabbi o Angelina