Startsidan  Dreams Come True  Almänt

Bieber Romance Chapter 8 - Is it too late?

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
Imorgon får jag äntligen träffa Chaz och gå på fest + att min plan kommer sättas i verket och på söndag får jag träffa hans son som hette Justin. Denna helgen kommer äga, det känner jag på mig.

.



"Awesome bro'! This tour has been freaking amazing." Jag och Alfredo gjorde vårt handslag innan han följde efter alla andra som skulle på ett annat plan mot L.A. Att säga hejdå till alla man tillbringat flera månader med är riktigt svårt. Mamma såg nog på mig att jag var ledsen för hon kom fram och gav mig en stor, tröstande kram som bara hon kan ge.

"Honey, see the positive in this. Tomorrow you'll be back in Canada and you'll get to meet Jazmyn, Jaxon, Grandma and Grandpa. Oh and ofcourse dad too." Jag flyttade min blick från marken till mammas vänliga ögon som alltid fick mig att må bättre men nu var jag bara för irriterad för att låta det påverka mig.

"But I'm mad at dad!" sa jag surt och fortsatte gå mot gate:en vi skulle till. Bakom mig hörde jag mammas skor slå mot golvet när hon försökte springa ikapp mig.

"Justin! Why are you mad at dad and don't walk away from me like that!" Hade inte pappa berättat för henne? Nej självklart skulle jag behöva berätta och så skulle mamma säga "men det är väll ingenting bla bla bla"

"Apperently some girl that has been babysitting Jazmyn and Jaxon is going to be at our place! She's probably a crazy fan that will terrorize me when I just want to chill!" Mamma gav mig en blick jag inte riktigt kunde fastställa innan hon gav ifrån sig en djup suck.

"I've already talked to dad about it and she only did it because she needs the money. She doesn't even know you're his son AND before you start saying that she might be lying your dad really doesn't think so and you just have to trust him + she won't be in the say 'cause she'll only cook some food and if you don't want her there she said she can go home."  Åååh jag hatade när hon hade rätt. Hon vet exakt vad hon ska säga för att få mig att känna så. Min tillit till pappa var verkligen stor och om han kände att man kan lita på henne måste jag lita på det.

"Yeah you're right and I want to see who's babysitting my two little angels." Mamma log stort mot mig och gav mig en puss på pannan innan hon gick igenom den sista säkerhetskontrollen.




Ensam hemma satt jag i soffan och tittade på Pretty Little Liars som nu hade blivit mitt favoritprogram. Med händerna viftades i luften för att nagellacket skulle torka väntade jag på mamma. När jag kom hem igår natt runt 11.30 pm var hon fortfarande inte hemma men jag var så trött då att jag inte orkade tänka så mycket på det och nu är klockan 2.00 pm och Chaz kommer komma vilken sekund som helst.

*Knack Knack*

Knackningarna fick fart på mig och jag blev alldeles glad inombords när jag tänkte att det kanske är Chaz. Snabbt låste jag upp dörren men den personen som var där utanför fick illamåendet att bubbla inom mig.

"Hello Kyle what do you want?" Jag försökte inte ens låta glad vilket fick min röst att låta väldigt kall och hård.

"Wowowow someone woke up on the wrong side." Utan att ens fråga steg han in i lägenheten och drog av sig skorna.

"Ehm can you please get out of my house?" Han gick in i vardagsrummet, slog sig ner i soffan och började bläddra kanaler på tv:n som om han var hos sin bästa kompis vilket han verkligen INTE var.

"Are you freaking deaf GET OUT OF MY HOUSE!" När jag började skrika tittade han på mig som om han helt glömt bort att jag också var här. 

"Take a chill pill I'm just here to talk with you about tonight. I know you're doing this to prove to everyone your not a little kid that everyone can push around but I think you're to weak to humiliate someone else." Han log ett överlägset flin och jag var så irriterad på honom att jag kunde slå till han.

"Oh, so thats what you think. You better keep your mouth shut before you are the next one that I'm going to prove wrong so listen now, get the hell out of my house!" Han skrattade bara medans jag kollade kallt på honom. Efter ett tag fick jag nog av att lyssna på hans nedlåtande skratt. Min hand fördes genom luften och slutade när den träffade hans kind. Konsekvenserna för det ville jag inte ens tänka på. Han kollade chockat på mig med stora ögon. 

"Did.. You.. Just.. Slap me?" Väste han mellan tändera medans han gick med arga steg emot mig. Stämningen blev genast obehaglig och väldigt spänd. Hans hand tog ett fast tag om mitt långa hår och han förde mitt ansikte nära hans. Tyst kved jag till av smärtan men han verkade strunta totalt i det eftersom han fortfarande höll ett hårt grepp om håret.

"I'm gonna forget that you ever slaped me 'cause I tihnk we both know that if I decied to do something, I can make your life a living hell. So all I'm going to do is walk out of that door and we're going to follow our plan and I don't care if you've changed your mind or not." och med dem orden tog han på sig skorna och smällde igen ytterdörren.

Mitt hjärta bankade fortfarande i 190 och allt hade hänt så fort att jag var i fullständig chock. Utan att jag märkt det stod någon precis bredvid mig och genast kom min rädsla tillbaka. Försiktigt tittade jag upp och till min lättnad mötte jag Chaz's vänliga ansikte. Av ren lättnad slog jag mina armar om honom och kramade han hårt.

"Haha I have nothing against hugs but if we don't start the movie now we'll miss the movie or the party." Jag skrattade till åt Chaz's kommentar men jag lydde honom och släppte han. Medan han började ta av sig skorna gick jag till köket och förberedde allt snacks inför filmen. 

"Are you sure you can carry all that?" Chaz tittade på mig när jag kom med famnen full av godsaker. Jag nickade lite frånvarande eftersom min fulla koncentration låg på att ta mig till bordet utan att ramla.

"WOHOO! I got some serious skills!" Chaz skrattade åt min lilla segerdans jag gjorde när jag lyckades ställa ner allting på bordet utan att ha tappat en endaste grej. Filmen sattes igång och jag hade ingen aning vilken film han tagit så jag tittade nyfiket på fodralet. På fodralet stod det "The other guys" med den bästa komikern någonsin, Will Ferrell (seriöst han är grym :D and back to novellen).
Denna kvällen pratade jag och Chaz länge och vi lärde verkligen känna varandra. Tydligen hade han en lillebror och han älskade att åka skateboard. Han var så gullig mot mig och han verkade faktiskt bry sig om mina känslor och inte mitt utseende. Klockan blev mer och mer och tillsist insåg jag att det var dags att göra sig redo för festen.

"Maybe you should go home now and then we'll meet up at the party." Chaz nickade och ställde sig upp innan han gick iväg mot vår hall. Jag studerade han noga medans han tog på sig skorna. Eftersom vi går i samma skola har jag sett han många gånger men jag har aldrig riktigt lagt så mycket tid på honom men nu såg jag att han verkligen var en underbart snäll kille. Chaz tittade upp från skorna och tittade på mig. Han skrattade lite när han märkte att jag stod där och stirra på honom vilket jag inte märkt själv att jag gjorde. Mina kinder hettade till och snabbt förflyttade jag ner blicken till golvet.

En mjuk hand fördes under min haka och tvingade mig att titta upp. Ett par bruna ögon tittade in i mina och det var verkligen svårt att inte slå bort blicken. Han log lite snett mot mig innan han omfamnade mig i en kram och lämnade mig ensam i lägenheten. Leendes gick jag mot garderoben och drog fram en klänning jag bestämt att ha på mig igår.


***************

Musiken dunkade högt till och med utanför huset. På gräsmatten till det stora två våningshuset, stod en massa folk med pappersmuggar i handen eller en cigarett. Osäkert gick jag in i huset samtidigt som jag tittade runt överallt efter Chaz. Tyvärr fick jag inte någon syn på honom så jag gick ut igen. Direk nät jag kom ut knackade någon mig hårt i ryggen och jag vände mig om bara för att se att Kyle stod där med ett flin.

"This is the plan. I'll make sure everyone is outside besides Ayjdan. I'll go and talk to him and a little bird wisphered in my ear that he has a crush on you. I'll make him confess every little thing he feels about you and a mic will be connected to the speakers and everyone will hear him and he'll get totally laughed at." Kyle gav ifrån sig ett hjärtlöst skratt och jag blev illamående av hur kul han verkade tycka det var att krossa någons hjärta.

Ett bekant ansikte blev min räddning och utan att ge Kyle ett svar sprang jag mot Chaz som stod längre bort och pratade med hans kompis Ryan. 

"Guess who?" Mina små händer täckte för hans ögon och både Ryan och Chaz skrattade till.

"Maybe the most wonderful girl ever." Generat tog jag bort händerna från hans ögon och båda killarna skrattade åt mitt ansiktsuttryck. Vi hann knappt säga något mer innan en harkling avbröt oss.

"Hmhhm, ca-ca-can I talk to you for a second?" En svag och blyg harkling hördes bakom mig och till min förvåning stod Kylie där med ett nervöst uttryck. Jag var fortfarande sur på henne så utan att svara henne gick jag före henne till ett mer avlägset ställe.

"Before you say anything I have to say something first. The reason I've been so strange is because I'm so jealous of you. You can get any guys attention and you don't even seem to care about it while I have to act like someone else. I know jealousy doesn't justify anything I've done but I really miss you and it doesn't matter what anyone thinks of you, you are the strongest person I've ever met. People push you around and treat you like dirt, your dad left you when you were little and your mom has to take medicin not to get suicidal thoughts. But still you are this amazing person that would never hurt a fly. So what ever you do, don't try to do something to prove yourself."
Kylie hade börjat gråta och hennes ord berörde mig så starkt att mina ögon började vattnas också. Vi båda omfamnade varandra i en stor kram och där stod vi och grät som några idioter och när vi insåg det började vi skratta åt hur vi såg ut och betedde oss. Plötsligt sa Kylie:

"It seems like something is happening 'cause everyone's going outside. Come one lets see what's happening." Hon pekade bort mot den stora folkmassan som bildats utanför huset. Glatt gick jag efter henne men sedan började jag inse vad det var som var på väg att hända.

"Kylie I agree with you I don't have to prove anything but there's something that's about to happened and you have to help me stop it!" Jag tittade panikslaget på Kylie och hon tittade lika panikslaget på mig innan vi båda sprang i full fart iväg mot huset.

Tror ni att hon hinner? ;) Tack för alla kommentarer och besök min (gabbi) blogg hääär <3 // Gabbi o Angelina