Startsidan  Dreams Come True  Almänt

Bieber Romance Chapter 28- Evil plan

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
Ett högt brummande hördes ifrån bilen när Jeremy vred om nyckeln. Smidigt svängde han ut på vägen och nu var vi på väg. För första gången slog tanken mig att Kylie kommer också vara i skolan nu... Samtidigt som jag.
Oh shiet, hur ska detta gå?

Sarah's new house



Jag gick mot skolan vars skolgård var full med glada elever. I alla dessa år har jag alltid gått igenom klungan av människor på denna skolan med självsäkerhet men idag var det helt annorlunda. Nu var jag bara spänd. Att Kylie var här var en självklarhet men ovisheten om vad som skulle hända när/om vi träffades idag det var det som gjorde mig spänd. Många kom fram och hälsade glatt på mig. Vissa stannade lite längre och började prata. Än så länge hade jag varken sett Chaz, Ryan, Ayjdan eller Kylie och det började bli jobbigt med alla fjäskare. 

En trött suck hördes ifrån mig när jag ser Courtney skolans bitch. Lite förvånad blev jag allt när jag inte såg rövslickarna efter henne. Courtney hade sett mig och nu kom hon emot mig med hennes högklackade skor.


"Courtney had noticed me"

Hon bitchblickade mig och tro mig jag bitchblickade henne ännu värre för jag är freaking trött på falska människor.

"Wow Jessica and Jennifer really could take their heads out of your ass." Sa jag med ett fejk leende.

"Pfft please I actually have friends who wants to be with me. Have you seen Kylie?" Förvirrat stod jag och stirrade på henne. Vad ville hon Kylie? Hon log ett överlägset leende när hon insåg att jag inte fattade någonting. "Oh you didn't know? We've been hanging out for a while. I really don't know why you let her go she's super nice." Hon gav mig ett fejkare leende än vad hennes hår och insida är innan hon lämnde mig helt förvirrad av hennes ord.

Varför hade Kylie förändrats som hon gjort? Vi har hållit ihop genom vått och torrt. Vad förändrades nu? Plötsligt slingrade sig ett par armar runt min midja. Irriterat vände jag mig om men jag mjuknade genast upp när jag såg Chaz glada ansikte.

"Hi cutie." Han gav mig en kram, kanske lite för "kärleksfull". Då kom jag och tänka på.. Har Justin berättat för Chaz om hans känslor för mig?

"Chaz..." Hans leende slocknade lite. "You know that I like Justin right and that he likes me?" Det såg ut som hela hans värld rasade. Han bara stirrade på mig utan att säga ett endaste ord.

"W-what... Damn it." Argt boxade han in handen i tegelväggen. Han började grimasera av smärta. Chockat stirrade jag på han. 

"What the hek are you doing? Are you crazy!" Han svarade mig inte utan bara gick ifrån mig. "Chaz please don't go let me explain." Surt vände han sig om. Han gick mot mig i en rasande fart.

"Explain? EXPLAIN! Explain the fact that Justin always gets the girls while others just sit back and watch?!"

"That's not how it is at all. You might feel that way but Justin didn't fall for me just because he wanted to be mean! Now you better calm down because you're just acting immature." Han bara stirrade på mig och såg sur ut. Just nu påminde han mig om ett omoget litet barn. "You know what, screw you. Talk to me when you're not gonna act like a immature prick." Irriterat gick jag därifrån och gick emot skolaulan där hela klungan börjat styra sina steg mot.

Kylie's perspektiv

Irriterade röster hördes runt hörnet. Nyfiket lutade jag mig emot husväggen och lyssnade på konversationen. Vänta det där låter som... Sarah? Nu växte nyfikenheten ännu mer inom mig.

"That's not how it is at all. You might feel that way but Justin didn't fall for me just because he wanted to be mean! Now you better calm down because you're just acting immature." Det var tyst ett litet tag innan hon fortsatte. "You know what, screw you. Talk to me when you're not gonna act like a immature prick."

Pffft Justin kär i henne. Aldrig någonsin! Han var bara lite förvirrad av alla hormoner som flög runt i tonårskroppen. Vem det än var som var runt husknuten ogillade hela denna situationen lika mycket som jag. Alla möjliga tänkbara personen flög runt i huvudet när jag med sakta steg gick runt hörnet. Av alla som flög runt i huvudet trodde jag aldrig att Chaz skulle vara den som ogillade detta. Han satt lutad mot husväggen med huvudet i händerna och gav inga tecken på att han hört att jag nu stod bredvid honom. Jag klistrade fast ett fejk medlidande ansiktsuttryck och satte mig ner bredvid honom.

"I get what you mean. Sarah is a wonderful person but everytime I start liking a boy he immediately starts liking her instead." Chaz blev skrämd av min röst som plötsligt börjat prata men han satt ändå och lyssnade på vad jag hade att säga. "How about we go to Les Deux Dame and just talk? It's surprising how much it helps." Han tittade osäkert på mig. Snälla säg ja. Snälla säg JA! Upprepade jag i huvudet. Till min lycka nickade han, ställde sig upp och räckte mig handen. Med ett stort leende tog jag hans hand och vi började gå iväg från skolbyggnaden.

"You have almost the exact same dress as Sarah." Sa Chaz när vi bara var några meter ifrån cafét. Sarah's namn fick mig att vilja klökas men jag behöll mitt pokerface. Jag ville ju inte att Chaz skulle genomskåda allting.

"Oh yeah, I bought in France when I was there. I saw to blue dresses that looked a like so I bought one for Sarah and one for me." Han nickade förstående med blicken i marken. Varför är han ens ledsen över Sarah? Vem vill ha henne?!

En klocka plingade till då vi öppnade dörren till det franska cafét i Stratford. Vi hittade ett tomt bord intill fönstret så vi slog oss ner där.

"What do you want to order?" Chaz tittade frågande på mig.

"Applecake and some hot chocolate." Chaz nickade och började gå emot kassan. Min vänskap med Justin var säkert över tack vara Sarah men tack vare Chaz ska jag få tillbaka den utan att någon märker någonting. Nu måste jag bara komma på en bra plan som splittrar Sarah ifrån gruppen. Denna gången av något hon verkligen gjort och inga lögner. Chaz kom gåendes med en bricka fulla med alla godsaker vi beställt. Jag log ett fejk leende emot han men han verkade inte märka någonting.



Sarah's perspektiv

Hela tiden under skolavslutningen hade jag tänkt på Chaz. Visst visste jag att han gillade mig men att han skulle ta det så hårt hade jag ingen aning om. Nu gick jag här med Ayjdan mot det vårt nya hus. Tydligen hade Ayjdan redan sett det och han sa det var jätte fint. Jag hade även sms:at Justin och talat om min adress. Händelsen med Chaz undanhöll jag däremot. Om vi nu skulle på en dejt ikväll vill jag inte den förstörs av Chaz. Plötsligt pekade Ayjdan på ett hus på min högra sida. Chockat stirrade jag på huset. Så där fint hus har jag inte bott i på flera år. Om insidan är lika fin som utsidan kommer detta bli mitt drömhus. Ayjdans dova skratt hördes bakom mig när jag glatt sprang mot huset.

"Hahaha hey slow down!" Jag struntade i Ayjdans ord utan fortsatte istället mot det vackra huset. Wow, insidan var verkligen lika vacker som utsidan. 

"Do you like it?" Mammas hår var uppsatt i en slarvig knut. Till det hade hon ett par mjukisbyxor och en stor, mysig tröja. 

"Oh my gosh I love it!" Jag omfamnade mamma i en stor kram. Hon skrattade och pussade mig på pannan.

"That's good sweetie. Dinner will be ready at 6-7 pm." Jag tittade på klockan. Den visade 1 pm, alltså 7 timmar tills Justin hämtar mig.

"Yeah about that. Me and Justin are going out... Like a date." Mamma sken upp i ett stort leende.

"Congratulations! He seems like a really sweet guy and I'm glad that you worked thins out. You'll have to tell me about that later but now I need to help Marc install the pool." Pool? Wow det kändes som om mitt liv inte kunde bli bättre. Plötsligt plingade dörren till.

"I'll take it." Skrek jag glatt så det ekade i det stora huset. Med ett leende öppnade jag dörren. När jag såg vem som stod där försvann mitt leende. "What the hell are you doing here?!"

Vem tror ni att det är? Kylie, Kyle, Chaz ja vem? ;) Kommentera <3 Skrivet av: Gabbi