Startsidan  Dreams Come True  Almänt

Kapitel 2 - Omg...

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
"Det får vi allt se grabben. Men var försiktig isåfall. Du vill ju inte framstå som en player som går vidare direkt efter ett förhållande har tagit slut."
Han hade rätt.
Jag och selena hade gjort slut. Men jag var tacksam över att vi är så bra vänner ändå och den tiden vi hade ihop var defernitivt värt allt drama.
Jag fortsatte att kolla på bilderna.
"Justin, det är i god tid att åka till mötet nu om filmen." Jag kunde höra honom från hallen i hotellrummet.
"Kommer." Jag stängde ner datan, tog på mig ett par solglasögon och gick ut genom hotellrummet.


Byggnaden var stor. Gigantisk om man ska vara extra detaljerad. Så det var här mötet skulle vara?
"Julia!"
"Kolla hit!"
Jag hade alltid blivit tillsagd att inte svara någon eller på någon fråga som någonsin ställdes från alla papps av Michaella som var min coach. Jag var ju för det mesta helt ny i branschen så hon har varit till stor hjälp.
Hon hade sagt att dem skulle kunna överdriva något eller tolka någonting fel och voila!
Där hade dem en story!
Hela vägen in så följde dem efter. När jag kom in pustade jag ut.
Ljuden utifrån tonades varsamt bort för varje steg hon tog från glasdörrarna.
En kvinna kom fram till oss och visade oss till en dörr. Den var av mörkt trä -  Vilken sort visste jag inte.
Mitt på dörren i ögonhöjd pryde en tjock och felfri åtta i svart.
"Skynda! Vi är redan försenade!" Michaella var stressad. Det bara skrek om det i hennes ansiktsuttryck.
Jag tog täten och öppnade hastigt dörren. Alla kollade upp mot oss.
Will reste sig upp.
"Hey! Där är ni ju!" Will Smith som skulle regissera filmen log mot oss. "Slå er ner."
Vi satte oss ner tillsammans, hela crewet och jag i  en enda av det långa bordet.
Min blick beskodade alla som befann sig runt bordet. Alla hade åter gått med blickarna mot Willsom satt på andra sidan.
Alla förutom en person.
Jag mötte hans blick.
Hans ena armbåga lutade mot bordets yta och fingrarna vilade mot kepsens skärm. När jag märkte att han studersde mig med sin blick rättade jag på mig av något sorts obehag.
Det var inte förens då som han stängde munnen, svalde och kollade upp mot mina ögon.
Det var Justin.
(Tänk er att han ser ut såhär när han mötter ´er´blick fast vid ett bord.)
"Så... några frågor om den punkten?" Vi båda väktes till liv och skackade på huvudet fast vi inte hade hört ett enda ord om vad han hade sagt. "Okej, bra. Då går vi vidare."
Möttet hade gått ganska snabbt och just nu så rullade eftertexterna av She's the man i tv rutan.
Den filmen har alltid varit en favorit hos mig och Channing Tatum var ju inte liiite snygg heller.
Jag sträckte mig efter fjärrkontrolen och stängde av tven.
En djup suck slank ur mig och jag sneglade mot manuset som låg på sängen bredvid mig. Jag hade inte börjat läsa igenom den och förstod att det snart var dags för det.
Varför inte bara ta tag i det direkt?
Allt verkade intressant och jag läste sida efter sida utan att tröttna. Min magkänsla sa att denna filmen skulle bli väldigt omtyckt.
Jag skulle spela en tjej som hette Hilary. Hon var 15 år och var bara en liten nobody i skolan.
Allt verkade så intressant.
Tiden tickade på och jag blev allt tröttare. Jag var någonstans lite mer över hälften då jag såg något som jag var helt oförberädd på.
Snabbt hasade jag upp på mina armbågar och piggnade till. För att vara extra säker på att jag hade läst rätt läste jag menningen igen.
Det kunde inte stämma?
Det fortsatte så. Att jag läste den om och om igen.
"Omg..."

Halv dåligt kapitel.... jag vet.
KOMMENTERA!