Startsidan  Dreams Come True  Almänt

Bieber Romance Chapter 15 - Something's going on

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
Jag drog fram nyckel från fickan och låste upp dörren. Försiktigt stängde jag dörren bakom mig. Från köket hörde jag höga röster.

"Okay I understand. Yes.. Well I don't know... No she won't react in a good way! Trust me she won't! But there is one thing you have to promise me! Don't tell Sarah!"

Vad är det jag inte får veta? Döljer mamma något för... Mig? Jag som trodde vi berättade allt för varandra. Tänk om hon är i rejäl trubbel typ som att hon lånat pengar från någon slags maffia eller något. Jag orkade inte ha någon större diskussion just nu så istället smög jag obemärkt in på rummet. Som tur var fanns datorn inne på mitt rum så jag startade den och loggade in på twitter.

These days have been crazy but I wouldn't change a thing!

Glatt tittade jag på mina följare som hade ökats med 10 st. Den lille muspekaren klickade på followers och där såg jag att Ryan, Chaz och Justin nu följde mig. Innan jag stängde ner datan tittade jag på Mentions och Retweets. Min senaste tweet hade precis blivit RT så jag klickade på tweetet för att se vem det var som RT. Nästan längst ner så stod det Retweeted by @justinbieber. Jag blev glad över att se det för det betyder att han haft kul också. Kanske till och med lika kul som jag har haft det.
.
"Hi." I dörröppningen stod mamma och log mot mig.

"Hi." Hon gick fram och satte sig på sängkanten mitt i mot mig. Det blev tyst och det ända som sprang runt i huvudet på mig var vad mamma tidigare sagt när hon pratade i telefon.

"Is it something you want to tell me?" Jag försökte att spela som om jag inte hade hört något om 'hemligheten' vilket verkade funka. Hon höjde bara på ögonbrynen och ryckte på axlarna.

"No, not really." Jag nickade och ett svagt "Okej" slank ut ur munnen.

"Should I?" Jag ryckte lite lätt på huvudet.

"No, I'm just wondering if you wanted to tell me something because you came in to my room."

"I just wanted to say that the dinner is ready in like five minutes." Hon la handen på mitt smalben och klappade det lätt.

"Okey." Hon reste sig upp och gick ner igen. Mobilen vibbrerade bredvid mig och jag kollade vem det var. Justins namn lyste starkt på skärmen.

"Hi. :) Do you what to do something after school tomorrow?"

"Hi! :D Sure."
.
Förutom ljudet av knivarna och gafflarnas skrammel så var det tyst. Det var raka motsatsen mot vad det brukar vara. Det måste vara något som är fel men vad?

"So, is it something between you and Justin?" Mamma tittade på mig och la upp lite mer sallad på sin tallrik.

"I don't know, maybe." Jag släppte besticken så ett klingande ljud hördes när dem träffade tallrickens porslin.
Hon log mot mig.

"He likes you, I know that." Jag la huvudet lite på sné och log ner mot bordet. "The way he looks at you and says your name. It reveals everything."

Jag skrattade lite.
"You like him." Mamma drog in läpparna och sköt salladsskålen åt sidan. Jag kollade genast upp.

"No I don't!" Hennes huvudet åkte lite åt sidan och kollade allvarligt på mig.
"Okey! Maybe a little." Sa jag tyst och fortsatte att hugga in på den grillade kycklingen. För att vara ärlig visste jag inte svaret på det. Visst fick jag lite pirriga känslor och han var grymt snygg men jag har bara haft dåliga upplevelser med killar så vad vet jag om att vara kär.

Jag kollade på min egna spegelbild i badrummet. Mitt hår var uppsatt i en hög slarvig bulle och jag torkade av mitt ansikte. Mina förberedelser för en god natts sömn var klar och jag gick till sängen. Jag kröp under täcket och låg tyst och tittade runt i rummet.
Utan förvarning vibbrerade mobilen och jag hoppade till. På displayen hade jag fått två nya sms. Ett från Chaz och ett från Justin. Jag öppnade nyfiket Justins sms först.
.
"Goodnight sweetheart. ;) xx Justin."
Jag log och svarade snabbt.

"Goodnight ;D xx Sarah"
.
Jag öppnade Chaz sms och läste.
"Goodnight. See you tomorrow. :)"

"Goodnight. :P"

I morgon var det skola och jag skulle förklara mig för Ajyden om händelsen på festen.

Att det inte alls gick som jag hade tänkt mig...

Hur kommer det att gå? :/ Kommer Ajyden förlåta henne? Vad tror ni?
Kommentera!!!:D // Angelina TACK FÖR ALLA KOMMENTARER OCH SPECIELLT TILL SAGA HAHAHA <3