Startsidan  Dreams Come True  Almänt

Bieber Romance Chapter 3 - Jeremy in Winnipeg

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">

"Don't worry sweety, we barely talked at all." Om jag bara hade vetat vad den lögnen skulle ge för konsekvenser...



(Sarah på sin träning)
(Kyle, Tyler and Scott)
Ms Johnson's röst om organisk kemi gjorde mig så uttråkad att koncentrera sig på hennes babbel var omöjligt. Istället gled mina tankar iväg på dem dagarna som passerat. Kylie och Kyle's lilla "dejt" gick tydligen väldigt bra eftersom dem nu var skolans mest omtalade par. När hon kommit och berättat det med ett stort leende började skuldkänslorna bränna inom mig. Egentligen borde jag berättat om alla sms eftersom det kunde ändrat hennes syn på att starta ett förhållande med honom. Visst var han riktigt RIKTIGT het men han skulle alltid vara skitstöveln som kladdat på mig i mina ögon. Äntligen ringde skolklockan och stolarna skapade ett gnisslande ljud när alla eleverna reste hastigt på sig för att komma ut så fort som möjligt.

Med en snabb blick på klockan konstaterade jag att Kylie inte slutade förrän om 1 timme och om 1,5 timme var det dags för vår cheerleading träning som vi alltid hade på torsdagar. Med snabba steg gick jag till skåpet för att hämta alla läxor och lägga in NO böckerna men tyvärr blev jag stoppad på vägen av Kyle och hans gäng.


"Well look at the hottie coming our way." Sa Tyler precis när jag stannat framför dem

"Well look at the three dork's standing in my way." Svarade jag vresig tillbaka

"Hey don't be cocky. So are the rumors true, are you going out with Bieber's bestie? Don't hope for too much because he's probably as gay as Bieber." Tyler och Scott "ooo:ade" och började skratta högt åt Kyle's idiotiska kommentar.

"Aw is he gay because he gets more girls then you ever have?" Sa jag och gav dem en fejkad medlidande blick.

"All the girls he get are 10- so he shouldn't be so proud about it." Jag brydde mig knappt om någonting av dem sa men tyvärr kunde jag inte ignorera dem eftersom dem stod precis framför mig + att dem blockerade min väg.

"Okay so what are you doing now? You are flirting with a girl that's 3 and nearly 4 years younger than you so just get the fuck out of my way or I will go freacking ninja on you." Jag ansträngde mig verkligen för att inte klippa till dem men vad skulle en liten 14-åring göra mot dem?!

"I wouldn't mind if you were on me." Alla tre "ooo:ade och gjorde något töntigt handslag. Jag himlade med ögonen åt hur omogna dem var och knuffade dem sedan hårt för att jag skulle kunna ta mig förbi. Ett hårt slag träffade min röv och alla tre började skratta igen. Utan att lägga särskilt stor tid på dem idioterna fortsatte jag mot mitt skåp.

Uttråkat satte jag mig på en bänk och började pilla lite på mobilen. Om 2 dagar skulle jag träffa Chaz och om jag ska vara helt ärlig såg jag fram till det grymt mycket eftersom han verkade vara en snäll kille till skillnad från kräken gånger 3 som jag mötte innan. Plötsligt när jag satt där på den hårda och obekväma grönmålade bänken började mammas ord eka i huvudet på mig om den dära förbaskade balklänningen och att jag var tvungen att betala själv.

Med orden i mitt huvud gjorde jag en ansträning för att resa mig upp från den obekväma bänken för att sedan styra stegen mot High School's anslagstavla. Direkt drogs min blick mot en lapp där det stod:
"I have 2 children that are at age 4 and 2 and sometimes they need to be babysitted. If you are a responsible teenager and love children then contact me at *********. You will be payed 14 CAD (canaidan dollars vilket motsvarar ungefär 100 kr) per hour."

Hmm, barn och jag hade alltid funkat eftersom jag alltid älskat dem + att jag alltid varit ganska skötsam och ansvarsfull enligt mamma i alla fall. Eftersom jag inte hade något att göra slog jag en snabb signal till numret som var uppskrivet på a4 pappret.

"Jeremy here!" Rösten var ganska mörk men den lät väldigt mjuk och snäll.

"Umm yeah, Hi! svarade jag ganska pinsamt. Det var ju jag som ringde så jag borde ju ha något att säga. Men hur ska man börja samtalet om man söker jobb för man vill ju låta "proffsig".
"Who is this?" Hans röst lät plötsligt väldigt trött och irriterad. Kan det ha varit för att jag svarade så konstigt?

"Oh I'm so sorry! I saw your post on the wall and it immediately caught my attention sense I always loved kids and my mom always says I'm responsible so I guess I have to listen to her." Ett mjukt och vänligt skratt hördes från andra sidan telefonen. Jag visste inte riktigt själv vad jag sagt som var roligt men att jag fått honom att skratta kanske ökar mina chanser att få jobbet.

"That's good, you should always listen to your mother. Hahaha. But all jokes aside, how old are you and what's your name?" Med ett djupt andetag började jag berätta lite om mig själv. Hela tiden var det tyst på andra sidan luren men ibland hörde man "mm" "yeah I got it" "okay".
"Before we end this call I have to say sorry if it sounded like I was irretated before but a lot of teenage girls call me about my son." Mitt svar blev bara ett litet osäkert skratt. Jag blev i alla fall lättad över att det inte var mitt fel att han blev irriterad men varför bryr sig tjejerna om hans son så mycket?

Innan vi avslutat samtalet sa han också att han ville träffa mig någon dag och den dagen var idag så direkt efter träningen skulle jag dra dit. Om allting gick bra skulle jag redan passa barnen imorgon. Hoppas jag fick detta jobbet för hellre det än att sitta bakom kassan på någon tråkig affär för enligt mamma behövde jag ju ett jobb för en klänning till balen.

"Finally you are done! Can we go to practise now?" Utbrast jag när jag såg Kylie komma skrattandes med några tjejer i hennes klass som smörade för henne. Ja, många tjejer hatade oss och speciellt mig men vissa smörade för oss bara för att få del av våran popularitet.

"Well now you know how it feels to sit around and wait for someone." sa hon när hon kom fram till mig och sedan knuffade hon mig lite lätt i sidan och gav mig ett stort leende.

"Wow, Kyle really seems to make you happy." Direkt när jag nämde hans namn slocknade leendet på en gång.

"Kyle? Oh I broke up with him after lunch." Hennes tonfall förvånade mig starkt. Det lät så likgiltigt och hon verkade inte bry sig alls.

"This lunch? Today? You were together 2,5 days!" Jag stannade och tittade efter henne med gapande mun. Hon hade fortsatt att gå men vände sig sedan om och tittade på mig med en liten bitch blick.

"Oh please just close your mouth. Do you mean that I should spend more time with a guy that doesn't deserve just because we were just together 2,5 days?" Visst hade hon rätt men jag började bli trött på hennes on-off förhållande. Men Kylie var Kylie och jag var Sarah och jag hade ingen rätt att styra hennes liv.

"Besides I already have eyes on someone else." Jag tittade på henne med en trött blick innan jag skrattade till och skakade på huvudet. Jag och Kylie var verkligen varandras motsatser när det kom till sådana grejer men ändå klickade vi något otroligt bra.

"Your such a slut but your my slut." Sa jag med ett stort leende och jag armkrokade med henne medans vi gick iväg mot den busshållsplatsen för att åka in till Kitchener, Ontario där vi hade vår träningsarena varannan månad för att vi skulle kunna öva på större arenor för att förbereda oss inför världsmästerskapet.

"I don't know if I should feel offended that you just called me a slut or happy that I'm yours." Hon såg lite fundersam ut på skoj innan hon började skratta.

På bussen satt vi där och disskuterade balen och jag berättade för första gången om Chaz. Hon blev glad för min skull och själv ville hon gå med Tyler. Ja den tyler som precis bettet sig som ett svin. Han var ett svin men Kylie verkade falla för bad boys och tyvärr just därför hade hon fått sitt hjärta krossat så många gånger trots sina unga ålder. Vi började komma in på klänningar och Kylie hade såklart redan beställt sin och den var tydligen beställd från ett exlusivt företag i Italien. Jag blev alltid så avundsjuk på Kylie för att hon hade det så bra ställt medans jag var tvungen att jobba för att få dem extra sakerna jag ville ha. 

"Ugh so jealous of you! I have to work to get what I want ;( and to buy my dress I might have to work for a guy named Jeremy because he needs a babysitter but apperently he lives in Winnipeg, Ontario which means that if I'm going to visit him today I won't be home until like 11 pm." Jag gav ifrån mig en trött suck med tanke på att jag skulle vara hemma så sent och sedan behöva sitta med huvudet begravt i läxor nästa dag.

Kylie's blick gick från lite medlidande till värsta chockande och sedan började hon freaka ut totalt.

"OH MY GOSH I HAVE TO COME WITH YOU ONE DAY!" Jag gav henne en konstig blick för hennes totala freak-out gjorde mig seriöt orolig. Har hon någon slags sjukdom eller, haha!

"Sure... I guess? You're really strange but anyway we have to visit Toronto someday for a shopping trip so I can find my perfect prom dress." Kylie var fortfarande helt stel i kroppen men jag orkade inte bry mig om det för tillfället för mina tankar gick iväg mot Chaz istället konstigt nog...


Här kommer ett inlägg :D // Gabbi <3 kommentera sötnuuusar (; btw följ på twitter @jbiebersbadass