Startsidan  Dreams Come True  Almänt

Bieber Romance Chapter 1- Monday

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
En hög signal hördes i mitt undermedvetna och det tog ett bra tag innan jag fattade att det var min väckarklocka. Med en trött rörelse stängde jag av klockan och satte mig upp för annars skulle jag säkert somna om igen. Att jag var såhär trött är helt och hållet Kylie's fel! Hon håller alltid mig vaken på nätterna när hon ringer mig och ska sitta och babbla på om... Ja, helt ärligt vet jag inte för jag brukar alltid stänga av öronen. Hehe bra kompis, I know ;)
.
"Mi hija! Prisa. La escuela empieza pronto" (Min dotter. Skynda. Skolan börjar nu) Mammas höga stämma fick mig att vakna till yttligare och jag öppnade dörren. Direkt när dörren öppnades kunde jag känna den väldoftande doften av amerikanska pannkakor, mums! Med trötta steg gick jag in på badrummet och tog en härlig dusch. Dem flesta älskar nog att duscha i varmt vatten men jag älskar att duscha i kallt vatten speciellt på morgonen för då vaknade man upp mer.
.
"SARAH HURRY!" Mamma bankade hårt på dörren och hon lät lite irriterad. Där inne i duschen hade jag drömt mig bort och totalt glömt mamma som också ville göra sig i ordning.
.
"Perdon mama." Sa jag när jag öppnat dörren och gav henne ett ursäktande leende.
.
Som den smarta personen jag är hade jag lagt fram kläder redan dagen innan så allt jag behövde göra nu var sminka mig snabbt, kamma håret, äta frukost och gå igenom ännu dag i skolan med dömmande blickar....
.

.
Jag satte mig ner vid det ljusa trä bordet och åt pannakakorna samtidigt som jag inspekterade mamma som precis kommit ut från badrummet. Folk sa alltid vi var lika och att jag ärvt min skönhet från henne. Visst var vi inte helt olika men hon såg verkligen Latina ut medans jag såg ut som en all american girl typ. Ett högt slurp hördes ifrån mamma när hon drack sin egen gjorda smoothie.
.
"So my beloved daughter, how's it going with all the hot boys?" frågade mamma och gav mig en busig blick.
.
She said with a mischievous glance (lärde mig nytt ord där xd)
.
"Nothing has changed. They're still after me like I've put some magic spell on them but we all know what they're looking for and it ain't real love." Att prata om pojkar var inget skämmigt för trots allt som hänt är min relation till min mamma väldigt bra och vi kan prata om nästan allt.
.
"You know what I don't get?" sa hon och ställde ner sin smoothie och hennes blick bytte från busig till förvirrad och nästan lite irriterad.
.
"The fact that you're not using your beauty and get some hot boys!" Jag tittade länge på henne innan jag svarade för att se om hon verkligen menade allvar. Men hur länge jag än stirrade på henne såg hon lika allvarlig ut.
.
"Don't start with at all that again. You know they just want to bang me and leave me. They don't want true love." Jag himlade med ögonen samtidigt som jag suckade irriterat.
.
"Oh so that's the problem. Okay first of all you are way to young to find "true love" and besides there is nothing called true love... Just look at me and your father."
.
"Well I'm not you or dad so just leave me alone. And by the way, thanks so much for the love and kind words 'cause now I feel alot better -.-'"
.
Irriterat ställde jag mig upp och jag kunde höra mamma sucka i köket innan hon började plocka av bordet.
**********
Med en rejält hård knuff fick jag upp den tröga dubbeldörren till skolan. Skolan var väldigt stor för en sådan liten stad och därför var det fullt med elever i den långa korridoren. Jag tog ett djupt andetag och försökte hitta någon slags inre styrka för att klara av denna dagen. För att komma till High School/Middle School byggnaden där alla mellan 14-18 gick var jag tvungen att gå förbi alla jobbiga små ungar för att komma till den andra långa korridoren. Egentligen behövde jag inte gå där men jag tog varje chans som fanns för att inte träffa alla jobbiga high school elever.
.
Ju längre bort jag kom från dem skrattande småglinen hörde jag dem mer vuxna rösterna som tillhörde dem äldre eleverna. När ännu en dubbeldörr fanns framför mig tänkte jag lite för mig själv "ännu en dag av tafsande och flörtande" innan jag med en mycket mjukare knuff än innan, öpnnade dörren.
.
Jag märkte inte själv att jag hade halvsprungit till mitt skåp förrän jag lutade mig andfått mot skåpet innan jag vred koden på mitt skåp. Med en snabb blick på schemat konstaterade jag att det var dags för "Foreign Languages" som betydde att jag skulle ha franska fast advanced eftersom jag låg före alla andra. Jag drog ut mina franska böcker och hann precis stänga skåpet innan någon tog ett hårt tag om mina axlar och skrek BUU!
.
"Oh gosh! You've done that sense the beginning of our friendship but I get scared everytime." Jag snurrade runt och mötte en skrattande Kylie. Att killar gillade henne var för mig inget konstigt för enligt mig var hon väldigt söt med sitt mörka hår och flickaktiga ansikte.
.
.
"Why do always make me wait for you and why do you leave me alone with all these boys? You know I need someone to stop me from hitting on them ;)" sa hon lite skämtsamt medans vi började gå mot sal 123.
.
"Oh please, it's 15 minutes left before french starts. If you want me to come any sooner than that then I'll have to move in here!" sa jag och knuffade henne lätt i sidan.
.
"Yeah yeah whatever. Come one lets go inside and see if Kyle is in there."
.
"Kylie, you know that he's a sophmore and we're freshmens which means the only classes we have together is lunch and fysical education." Hon verkade ignorera det jag sagt eller så hörde hon inte men hur som helst gav hon inget tecken på att hon hört vad jag sagt.
Kyle var en kille hon haft en mega stor crush på i ungefär 2 månader men för att vara henne var det länge. Hon tjatade jämt om att det var ödet som fört dem tillsammans eftersom hon hette Kylie och han Kyle. Jag hade bara suckat och himlat med ögonen för det fanns typ ingen chans att det skulle bli dem två eftersom skolans andra populära tjej hade klorna i honom och han hade haft ögonen på mig ett bra tag nu.
.
.
Efter 15 minuter kom Violett, vår franska lärare in.
.
"Bonjour, ouvrez vos livres en français et tournez à la page 5" och med dem orden var skoldagen officellt igång.

Ja det där var chapter 1 och såklart kommer novell inte vara vääärsta händelserik nu i början men jag har höga förhoppningar på denna novellen och om vi gör som vi tänkt kommer denna novellen bli grym :D
TACK FÖR ALLA KOMMENTARER <3 // GABBI