Startsidan  Dreams Come True  Almänt

4 - (♥ Dreams come true ♥ ) - The "Date".

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
"Det känns så awkward att äta när någon glor på en när det är tyst." Tillade jag. "Jag glor inte." "Gör du ju." Flinade jag mot honom. "Ät nu." Vi båda skrattade och jag gjorde som han sa. "Du skulle inte typ vilja hitta på något idag?" Sa han efter en stund. "Visst, som vaddå?" Log jag. "Vi kanske inte direkt behöver gå till stan men kanske äta hos mig?" "Visst." log jag och ställde ifrån mig tallriken. "Jag måste nog åka nu." Sa Justin och reste sig. "Okej." Vi gick ner och in till garaget. "Så, blir det bra vid tre tiden så kan vi umgås lite innan." Frågade han. "Visst." Han kramade om mig och jag besvarade den. Vi släppte varandra och han backade. "Då ses vi klockan tre hos mig." "Yes." Sa jag och la armarna i kors. "Okej. Ses!" "Ses." Jag stannade tills han var utan synhåll. När jag inte kunde se honom längre vände jag mig om.

"Amanda? Sky?" Frågade jag häpet. Båda bröt ut i skratt. "Har inte ni märkt oss?" Sa Sky. Jag skakade på huvudet. "Vi var på väg till poolen och kolla ifall du var där men så hörde vi dig här med Justin." Tillade Amanda. "Hur mycket är klockan?" Sa jag och sneglade på deras kläder. Amanda tog upp sin Black Berry. "Runt ett." Hon kollade upp och log. Två!? Tiden hade gått lika fort som blixten. "Dags att planera vad du ska ha på dig." Blinkade Sky. "Skynda!" Sa jag och alla sprang upp till min garderob. Det fick bli en vit klänning som var enkel men fin. Till det hade jag ett par beiga pumps med öppen tå och snörning bak. Jag ville inte vara för öppklädd när vi ändå skulle umgås innan. Amanda och Sky hjälpte mig med håret. Sminket fixade jag själv eftersom att jag inte var riktigt så förtjust i att andra sminkade mig.

Justins perspektiv

Jag knäppte skjortan och kollade i speglen. Av ren beslutsångest knäppte jag upp dem tre första knapparna och drog upp armarna. Med snabba steg sprang jag ner till mamma som stog i köket och packade upp varor. "Hej vännen." Log hon. Jag gick mot henne och inbjöd henne till en kram. "Hej." Vi släppte varandra och hon skrattade. "Justin, är du så glad för att Vanessa ska komma?" Frågade hon och skrattade till. Jag log och lutade mina armar mot köksbänken. "Ja." Svarade jag och bet mig i underläppen. "Vet du när premiären av "Yes i do." är?" Tillade jag. Hon skakade på huvudet och tog upp en påse lök. "Nej."
Jag nickade och kollade ner i bänken. "Hur mycket är klockan?" Frågade jag. "Halv tre." "Ser jag bra ut?" Hon skrattade bara. "Ja, och du luktar gott också." Skrattade hon. Jag log. "Tror du hon kommer gilla someday grejerna?" Hon nickade. "Ja, Justin ta det lungt. Är hon så speciell?" Utan att svara log jag. Mamma förstog nog att hon var det.
Plötsligt knackade det på dörren och jag sprang dit för att öppna.
"Hej, jag kom lite tidigare ifall det var okej." Hennes leende smittade snabbt av sig.
"Nej, kom in." Hon kom in och tog av sig jeans jackan. "Här, jag tar den." Log jag. Hon sträckte fram den till mig och jag hängde upp den på en utav krockarna som hängde i olika nivåer på den vita väggen. "Behåll skorna på. Vi ska äta på taket sen." Sa jag. Hon skrattade. "Okej." Mamma kom in till hallen. "Hej, Jag är Patricia men du kan kalla mig för Pattie." Deras händer möttes i en skakning. "Jag är Vanessa. Trevligt att träffas." Mamma log. "Nu ska jag lämna er ifred. Hejdå." Vi sa hejdå och jag visade henne till vardagsrummet. "Vart skulle din mamma?" Frågade hon och vi satte oss i soffan. "På någon tjejkväll hos Kenny." Hon bröt ut i skratt. "En tjejkväll hos Kenny?" Sa hon. "Ja, men han är inte med. Det är med hans fru och några fler från crewet." Hon nickade.
Vi kollade på tv och spelade Xbox. Tillslut bestämmde vi oss för att laga mat. Vi gick in till köket och började ta fram lite saker. "Vad kommer vi laga?" Frågade hon och tog fram lite grönsaker till salladen. "Kyckling, ris, sås och sallad om det går bra." Hon nickade och började skölja salladen. "Det låter bra." Efter ett tag ville hon sköta kycklingen och såsen vilket jag var tacksam över. Jag har aldrig varit en höjdare på matlagning och en matförgiftning på första dejten skulle inte vara så himla kul. Vi la in kycklingen i ungnen för att den skulle vara varm och bli klar. Medans vi väntade gick vi ut på vår glasaltan och satte oss i hamocken. Månen lös upp den mörkblåa natthimlen som var klädd av glimmande stjärnor. "Mina ben och fötter gör ont." Sa hon och drog av sig skorna. Hon drog en lättad suck och lutade sig bakåt. "Vill du ha fotmassage?" Frågade jag. Hon skrattade till."Ifall du är duktig på det." Log hon."Ja, det tror jag." Log jag. Hon la upp sina fötter på mina ben. "Okej.Men jag är kittlig så att du vet det." Log hon och la sig till rätta. "Slappna bara av." Sa jag. Efter ett tag gick vi in och hämtade mat och gick upp på taket. "Skit va fint." Sa hon och satte sig ner på en stol som jag hade dragit ut. Jag satte mig ner mittimot henne. "Visst är det." Sa jag och kollade på utsikten. Plötsligt kom jag på att jag hade glömt att ge henne mina presenter."Jag kommer snart." Sa jag och sprang ner. Jag kollade runt och fick se det inslagna paketet. Snabbt tog jag det och gick upp. "Här." Hon log förvånat och kollade på mig. "Är det till mig?" Frågade hon. "Öhh, dah?!" Sa jag sarkastiskt. Hon skrattade till och öppnade paketet. Jag satt och kollade på henne medans hon kollade på kartongen med someday kollektionen. Hon lyfte upp den och log. "Din nya Someday kollektion. Tack." Log hon och öppnade kartongen. Ur den tog hon upp parfym flaskan och doftede på den. "Mmm." Sa hon och slöt sina ögon. Jag log.
Vi pratade och fortsatte äta. Efter ett tag var hon tvungen att åka hem. Hon hjälpte mig att plocka undan och sedan följde jag henne ut till bilen. "Hejdå." Sa hon och kramade om mig. Jag besvarade den. "Hejdå." Vi släppte varandra och hon log. Hennes ögon var hur vackra som helst. Hon öppnade dörren. Precis innan hon skulle kliva in vände hon sig om. "Tack för en underbar kväll." Sa hon. "Det är du värd." Sa jag. "Tack." Sa hon. "Du vet. Du är speciell. Det gillar jag för du är allt som en kille vill ha." Orden bara hoppade ut ur munnen.
_______________________________________________________________________________________
Kommentera! Glöm inte att tipsa andra till att läsa min novell. Det skulle jag vara jätte tacksam för. :)