Startsidan  Dreams Come True  Almänt

9 - (♥ Dreams Come True ♥ ) - Don't be scared, girl i'm here...

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
Jag gick mot toaletten och in genom dörren. När jag gick ut kände jag hur någon tog tag i mig. Jag kollade upp och såg Katie gå mot sitt sovrum. Hon öppnade dörren och puttade in mig. "Om du så mycket som rör Justin igen så kommer jag döda dig! Fattat!" Hån log hon och pekade spänt mot mig. Skräckaslaget nickade jag. "Bra." Snabbt sprang jag ut ur rummet och fram till Amanda. "Jag går nu." Utan att invänta svar sprang jag hem.
.
Jag öppnade dörren och mötte mamma i hallen. "Hej! Justin är här." Log hon. Justin kom ut från vardagsrummet med händerna i fickorna. "Tja." Blinkade han.

"Hej..." Sa jag och sprang upp. Jag var livrädd! Det gjorde ont i mig...att bara springa iväg sådär. Jag kastade mig på sängen så att jag låg med huvet i kudden och fällde en tår. Justin var speciell och nu har jag bara gått förbi honom utan att säga något. Jag hade betett mig som en idiot pågrund av Katie. Sakta öppnades dörren. "Hej." Hörde jag Justin säga. "Dina föräldrar var så snälla att dem lät mig komma in." Han skrattade till och satte sig bredvid mig. "Frågan är bara ifall jag är lika välkommen för dig som jag är för dem." Jag vände mig om så att jag låg på rygg.
"Självklart." Log jag. "Katie hotade mig bara." Fortsatte jag. Han kollade på mig med en häpen blick. "Varför?" Jag reste mig upp och tryckte en kudde mot min famn. "För att jag är med dig." Viskade min röst. "Men du lyssnar inte på henne." Log han och kysste min panna. Jag var tyst. Rädd för att bli dödens. Det var inte Katie som brydde sig om naglarna som skulle fixa det. Det skulle skolans biffar göra mot pengar. "Eller gör du det." Sa Justin besviket och drog undan en hårslinga från ansiktet. Jag skackade på huvet. "Nej. Jag är bara rädd." Justin kramade om mig."Det behöver du inte vara. Jag  finns här. Hur vet hon allt det här förresten?" Jag suckade. "Hon har sina challare." Mitt i allt kommer resten av ungdommarna från Katies fest. Damon, Freddie, Amanda och Sky. "Varför gick du bara... Förlåt vi går ut." Sa Sky och vände på klacken. I försök med att fössa med sig dem andra stretade Freddie imot. "Varför frågar du inte bara ifall vi får stanna." Freddie skrattde åt Skys tappra försök. Men chansen att en muskelös tjej skulle kunna putta ut tre andra var inte stor. "Okej, får vi stanna?" Frågade Sky. "Ja det är klart." Log jag och klappade på sängen. Alla kom som en stor flock och slängde sig på sängen förutom Amanda som lungt satte sig bredvid mig. "Varför gick du?" Sky kollade frågande på mig. "Jag blev hotad av Katie till döds." Alla kollade förvånat på mig. "För att jag är med Justin." Freddie skrattade och alla kollade menat på honom. "Förlåt... men var skulle den lille saken göra mot dig?" Log han skrattretande. Amanda lutade sig mot honom och viskade att det inte var hon utan andra i skolan skulle göra det mot en summa pengar. Han återgick till en allvarlig blick. "Aha..."
För att bli lite glada och inte tänka på Katies ord gick vi ner till vardagsrummet och spelade Xbox 360 Kinect. Det var något dansspel som jag sög på. Till och med Jonas, skys pappa som inte ens har någon rytm i sig erövrade mig. "Det är något fel på min kontroll." Sa jag. "Jo tjena." Skrattade Damon. "Det har du sagt flera gånger nu plus att du har byt hela tiden." Tillade Freddie. Jag räckte ut tungan och satte mig jämte Justin med armarna i kors. "Kan vi inte göra något annat? Något som jag är bra på?" Gnällde jag. "Jag ska bara köra en gång till." Sa Amanda. Justins mobil plingade till och han tog upp den ur fickan. Läste meddelande och knappade något tillbacka. "Jag måste gå nu." Log han. "Okej, jag följer dig till dörren." Jag reste mig upp och gick efter honom. Han drog på sig jackan och kramade om mig. "Vi hörs." Sa han och släppte mig. "Ses." Han öppnade dörren och jag ställde mig vid dörren. Bilen startades och han körde iväg. När jag följde bilen med min blick såg jag Katie i busken. Hon vinkade hånfullt mot mig och drog sedan sitt pekfinger över strupen. Sedan försvann hon.

Kommentera!!!!:D 3 Kommentarer och ni har kapitel 10 idag!