Startsidan  Dreams Come True  Almänt

Chapter 2 ~ Justin Bieber

src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js">
Previous:
*
En dryg timma hade äntligen gått och det var äntligen dags att gå hem. Ryan slött upp vid min sida och log.
"Ska jag hämta dig innan matchen?" Frågade han och ökade stegen en anning.
"Nej, jag kommer kanske lite senare. Jag måste förklara mig ur C:et jag fick idag på provet." Jag log snett och rättade till axelväskan som vägde bly av alla böcker och arbeten från Mary.
"Okej, men vi ses. Jag måste verkligen skynda mig nu. Ses." Jag skrattad till och kollade på väskan som förhindrade mig från att gå snabbare.
"Ja, det gör vi. Ses."

"Jag är hemma!" Det första jag la märke till när jag kom hem var lukten av mat och ljudet av pannans fräsande ljud. Mamma kom till hallen medans jag drog av mig skorna. Hon torkade av sina våta händer på en vit kökshandduk och lutade sin ena sida mot väggen.
"Mary ringde och sa att du fick kvarsittning för att du har halkat efter så mycket i skolan." Hennes blå ögon kollade besviket på mig. Skuldkänslorna och tankarna om att jag borde plugga mer fick mig att tänka till. Kanske bara för ett ögonblick.
"Jag ska skärpa mig, lovar." Med en suck gick jag in till köket efter mamma och satte mig vid bordet. Hon ställde sig vid spisen igen och vände på grönsakerna.
"Ryan ska ha fotbolls match ikväll. Jag skulle verkligen vilja gå och kolla." Hon vände sig om.
"Du kan gå om du lovar att ta tag mer i skolan." Jag nickade ivrigt och tackade.
.
Vägen till matchen känndes ganska snabb med musik i öronen.
Det var ganska mycket folk på läktarna och gräsmattan.
Ryans perspektiv.
"Det är Bella där borta som började förra året i klassen."Sa jag och pekade på blondinen som satt på läktaren. Justin hade velat veta vilka som hade börjat i vår klass sedan sisst.
"Och hon som går där borta. Henne känner jag inte igen."
Tumblr_lm9tv4rkh11qb67p5o1_500_large
Han kollade bort mot ingången och studsade en reservboll mot marken. Jag kollade bort mot ingången och  såg Stephanie.
"Ah, hon hetar Stephanie. Hon började för typ en två månader sen."
"Hon ser ut som en svensk tjej." Han log stort och puffade mig lätt i sidan.
"För att hon är det men hon är lite italiensk också." Justin kollade bort mot henne igen.
"Hon var ju skit vacker."
Stephanies perspektiv.
Jag gick upp och satte mig på läktaren och kollade ut mot fotbollsplanen. Ljudet från hur bollen sparkades från det ena hörnet till det andra fick min blick att hänga med. Jag såg Ryan le mot mig jag vinkade. Han vinkade tillbaka och fortsatte prata med en annan kille som att gämte honom. Jag kännde igen honom men det var för svårt att se säkert vem det var. Han kollade på mig med ett litet leende på läpparna som fick mig att skratta. Folket jubblade och Ryan och dem andra ställde sig upp för att applådera. Likaså gjorde jag.
.
Visslan som nu singnalerade en time out tjöt genom luften. Ryan kom springandes mot det gröna stängslet som inhängnade gräsplanen. Jag kollade på honom och han vinkade till mig att komma ner. Med lydande steg gick jag ner från läktaren och fram till Ryan.
"Vad vill du? Ska inte du typ få en massa tips från coachen typ." Skrattade jag fram. Han skrattade till och skackade på huvudet.
"Tydligen inte." Hans blick gick rakt in i min.
"Vem är den andra killen som satt gämte dig? Jag känner igen honom men jag vet inte varför."
"Det kommer du få reda på sen." Blinkade han och ja nickade. "Men han tycker du är vacker." Flinade han. Jag skrattade.
"Jasså." Jag skrattade och visslans ljud tjöt en ytterligare gång."Lycka till." Sa jag och Ryan log.
"Tack"
.
Matchen var slut och Ryan hade erbjudit mig skjuts hem. Efter många om och men så satt jag i Ryans bil.
Ett klickande ljud kom från bådas säkerhetsbälten. Han vred om nycklen och kollade ut.
"Vad kollar du efter?" Log jag och kollade dit han gjorde. Jag såg Chaz och den andra killen som tidigare hade suttit och pratat med Ryan under matchen. Dem kom närmare och tillslut kände jag igen honom.
Det var ju Justin. Justin Bieber.


Kommentera! Och sorry för dålig update. :/ Har knappt fått några kommentarer nu på ett tag och har inte känt mig peppad nog att skriva. Om jag väl skriver så har jag inga idéer, vilket är ovanligt för att vara mig. :( Men, men Kommentera på och ni får extra långa delar, extra bra delar och extra bra update. :P
Jag är glad över att ha er som läsare och you have nooo ide hur mycket era kommentarer betyder för mig. Blir sååå glad!!! :)